ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בחירות, שלום ובריחת האסירים

סקר חדש: 78% מהפלסטינים רוצים שאבו מאזן יתפטר

סקר חדש שפרסם מכון הסקרים הפלסטיני של ח'ליל שקאקי מצביע על נתון חסר תקדים - כך על פי מבצעיו ובהשוואה לסקרים שביצע המכון בעבר - ולפיו 78% מהנשאלים אמרו כי הם רוצים שאבו-מאזן יתפטר, מתוכם 78% בגדה המערבית ו-77% ברצועה

סקר חדש: 78% מהפלסטינים רוצים שאבו מאזן יתפטר
אבו מאזן צילום: פלאש 90

מסקר חדש שנערך ברחבי הרש"פ עולה כי רוב הפלסטינים רוצים שאבו מאזן יתפטר, לפני כחצי שנה עמד הנתון על 68%. הפעם על 78%.

עוד עולה מהסקר, כי 73% מהנשאלים אמרו כי הם חפצים בביצוע בחירות פלסטיניות כוללות לפרלמנט ולנשיאות בקרוב - 82% בעזה ו-67% בגדה. אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לנשיאות בין ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, למנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, אזי שאחוז ההשתתפות היה עומד על 51%, הניה היה מנצח עם 56% לעומת 34% של עבאס. את הדברים פרסם עומרי חיים ב'כאן חדשות'.

אם הבחירות היו בין הניה לבכיר פת''ח מרוואן ברגותי, אחוז ההשתתפות היה עולה ל-66% וברגותי היה מנצח עם 55% לעומת 39% של הניה. בעניין הליך השלום הישראלי-פלסטיני, 62% מהנשאלים אמרו כי הם נגד, ו-36% אמרו שהם בעד פתרון שתי המדינות, זאת לאחר שהרעיון הוצג לנשאלים מבלי לפרט מה אומר הפתרון.

73% מהנשאלים סוברים כי ההזדמנויות להקים מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל ב-5 השנים הבאות קטנים או קטנים מאד. מרבית הנשאלים 39% - אמרו כי בכדי לצאת "מהמצב הקיים" הם מעדיפים לצאת "למאבק מזוין נגד הכיבוש הישראלי", 28% אמרו שהם מעדיפים להגיע להסכם שלום עם ישראל.

כשנשאלו לדעתם על אודות "הצעדים בוני האמון" באמצעות שיפור תנאי המחיה בגדה וברצועה 56% אמרו שהם רואים אותם בחיוב, 35% אמרו כי הם רואים בכך משהו שלילי.

בנוסף עלה מהסקר כי 87% מהפלסטיניים אמרו שבריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע ומעצרם הוא דבר המעניק השראה לפלסטיניים מחוץ לכלא לקחת יוזמה ולפעול לסיום הכיבוש.

הסקר נערך בקרב 1,270 פלסטינים בגדה המערבית ובעזה בתאריכים 15-18 בספטמבר, ותוצאותיו התפרסמו אתמול.

אבו מאזן בחירות שתי מדינות לשני עמים בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד