י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"מזימה חתרנית"

טראמפ הגיש תביעת ענק נגד העיתון ואחייניתו

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תובע את אחייניתו ואת עיתון ה'ניו יורק טיימס' ב-100 מיליון דולר בגין ניסיון להשיג רשומות חסויות בענייני המס שלו

טראמפ הגיש תביעת ענק נגד העיתון ואחייניתו
דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תובע את אחייניתו מרי ואת עיתון ה'ניו יורק טיימס' בעקבות הדיווח של העיתון לגבי ענייני המס שלו, והוא מאשים אותם ב"מזימה חתרנית להשיג רשומות חסויות". טראמפ דורש פיצויים בסכום העולה על 100 מיליון דולר.

הנשיא לשעבר הגיש את תביעתו נגד מרי אחייניתו ששיתפה פעולה עם העיתון ושלושה כתביו. בתביעה, עליה דיווח ה'דיילי ביסט', טוען טראמפ כי ה'טיימס' שכנע את מרי טראמפ, להבריח רשומות ממשרד עורך דינה ולהעבירם ל'טיימס' למרות שהיא חתמה על הסכם סודיות. היא חתמה על ההסכם בשנת 2001 לאחר שהגיעה להסדר לגבי מאבק משפטי הנוגע לפרדריק טראמפ - אביו של דונלד וסבה.

טראמפ מבקש פיצויים בסכום שייקבע במשפט, אך הוא דורש לא פחות ממאה מיליון דולר. בתביעה נאמר: "הנאשמים עסקו במזימה חתרנית להשגת רשומות חסויות ורגישות ביותר שניצלו לטובתם ושימשו אותם ליצור לגיטימציה כוזבת". עוד נטען, כי "מעשי הנאשמים הונעו על ידי אג'נדה אישית ורצונם לזכות בתהילה ובשבחים, ונועד לקדם את סדר היום הפוליטי שלהם".

מרי, בת 56, בתו של אחיו המנוח פרד, זלזלה בתביעה, "אני חושבת שהוא מפסידן, והוא עומד לזרוק כל דבר על הקיר שהוא יכול" אמרה. "זה ייאוש, הקירות נסגרים והוא זורק כל דבר על הקיר שידבק".

למרות שה'טיימס' לא חתם על הסכם סודיות, כפי שעשתה מרי, טראמפ טוען כי גם הם אחראים מכיוון ש"מאמציהם הקולקטיביים להביא להפרה של זכויות החוזיות שלו וקשירת קשר נגדו בזדון, גורמים להם גם להיות אחראים".

כזכור מצפיה בהחזרי המס שלו, שפורסם במאי 2019, נראו הפסדים של מיליארד דולר. בעשר השנים של החזרי המס, השנים 1985 עד 1994, הראו הפסדים של 1.17 מיליארד דולר בעשור אחד.

העיתון דיווח כי טראמפ איבד יותר כסף מאשר כמעט כל משלם מיסים אמריקאי אחר. "הוא איבד כל כך הרבה כסף שהוא הצליח להימנע מתשלום מס הכנסה במשך שמונה מתוך עשר השנים" נכתב ב'טיימס', הנשיא דאז זעם על פרסום מסמכי המס.

ניו יורק טיימס דונלד טראמפ תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד