י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הראשונה בארה"ב

מדינת אריזונה משכה את כל השקעותיה בחברת בן אנד ג׳ריס

אריזונה היא המדינה הראשונה בארה"ב שנוקטת בצעד מעשי נגד חברת בן אנד ג'ריס בתגובה לחרם נגד ישראל, לאחר שהחברה הודיעה מוקדם יותר השנה כי לא תמכור יותר גלידות דרך הזכיין הישראלי ביהודה ושומרון

מדינת אריזונה משכה את כל השקעותיה בחברת בן אנד ג׳ריס
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גזברית מדינת אריזונה, קימברלי יי, הודיעה מוקדם יותר החודש כי החליטה למשוך את כל הכספים הציבוריים המושקעים בחברת בן אנד ג'ריס משום שזו עברה על חוקי המדינה על ידי החרמת מדינת ישראל.

"הצבתי לחברת יוניליוור, חברת האם של בן אנד ג'ריס, אולטימטום: בטלו את החלטת בן אנד ג'ריס או היפרדו מחברת בן אנד ג'ריס כדי לציית לחוק מדינת אריזונה, או שתישאו בהשלכות. הם בחרו באופציה השנייה" אמרה גזברית מדינת אריזונה והוסיפה "ישראל היא ידידה, ותמשיך להיות, שותף סחר גדול של אריזונה. כמנהלת הכספים והמשקיעה הראשית של המדינה, אני עומדת לצד ישראל, ולא אאפשר שימוש בכספי מסים למאמצים אנטישמיים ומפלים נגד ישראל".

על פי הודעת הגזברית, השקעות מדינת אריזונה ביוניליוור ירדו בחודש יוני מ-143 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר, ואתמול, 21 בספטמבר, ירדו לאפס.

נקיטת הצעדים נגד בן אנד ג׳ריס ויונילוור התבצעה בעקבות פניית ארגון IAC for Action, ארגון האחות של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC) שאחראי על מדיניות וחקיקה, שלקח חלק פעיל בקידום החקיקה נגד ארגון ה-BDS באריזונה בשנת 2016. ארגון IAC for Action מוביל בימים אלה בארה"ב קמפיין נרחב לאכיפת חוקי ה-BDS נגד בן אנד ג׳ריס ויוניליוור במדינות רבות.

לדברי שון אבן חיים, יושב ראש IAC for Action: "אלו חדשות חשובות במלחמה נגד תנועת השנאה BDS, שלה מטרה לערער על עצם קיומה של מדינת ישראל. אנחנו גאים בעבודה שעשינו בשנים האחרונות כדי לוודא שישנם חוקים נגד ה-BDS כולל באריזונה. אנחנו מאמינים שאריזונה היא לא המדינה האחרונה שתפעל נגד חברת בן אנד ג׳ריס ויוניליוור ונמשיך לעשות כל שניתן בשביל שיהיה מחיר ברור וכבד לכל מי שמשלב ידיים ומשתף פעולה עם תנועות שנאה אנטי-ציוניות ואנטישמיות".

בן & ג'ריס אריזונה חרם על ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד