י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אירועי בטיחות באירופה"

זו האוכלוסייה שתקבל חיסוני אסטרה-זניקה שבדרך לישראל

במהלך הדיון בוועדת חוקה הגדירה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות למי מיועדים חיסוני אסטרה זניקה שבדרך לישראל ומה הסיבה שחיסנו בישראל עד כה בפייזר ומודרנה בלבד | וממונה הקורונה בחברה הערבית מעדכן על אחוזי ההתחסנות במגזר

זו האוכלוסייה שתקבל חיסוני אסטרה-זניקה שבדרך לישראל
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט על תקנות הקורונה, אמרה - אילנה גנס ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות כי משרד הבריאות רכש לאחרונה חיסונים מסוג אסטרה זניקה, והם בתהליכי הגעה לישראל.

"אנחנו עובדים כרגע על תדריך החיסונים המקצועי. באופן עקרוני החיסונים האלו מיועדים לאנשים שיש להם - קונטרה אינדקציה = מנועים מלקבל חיסונים המבוססים על M-RNA (פייזר ומודרנה). או אנשים שהייתה להם תגובה חריפה לחיסון אחר. ולכן עשינו רכש מאסטרה זניקה שחיסוניה עובדים בשיטה שאינה מבוססת על M-RNA, והם בתהליכים להגיע לארץ", אמרה גנס.

היא ציינה כי "הסיבה שהתבססנו על חיסוני פייזר - היא קודם כל מתוך נתונים מדעיים, שמראים גם את יתרונות הבטיחות, וגם את עקרונות הבריאות של החיסונים האלו, בכלל החיסונים הפועלים בשיטת M-RNA (פייזר ומודרנה)".

עוד אמרה בוועדה: "בנוגע לאסטרה זניקה היו לא מעט דיווחים על אירועי בטיחות באירופה, עצרו אותם, וכרגע ככל שיש יותר נתונים, חזרו להשתמש בהם. אנחנו רואים שנכון לעכשיו נתוני הבטיחות של אסטרה זניקה הם גם גבוהים. ולכן בעקבות המידע הזה, משרד הבריאות החליט לרכוש את חיסוניהם, כדי שהחלק מאזרחי ישראל (שאינם יכולים לקבל את חיסוני פייזר ומודרנה) יוכלו להתחסן בחיסונים החדשים".

בתוך כך, ‏עדכן היום (רביעי) איימן סייף, ממונה הקורונה בחברה הערבית, ב'גל"צ': כי בקרב בני 12-15 אנחנו עומדים על 40% מתחסנים, בעוד שלפני שבועיים-שלושה עמדנו על 20%. יש המון שאלות וספקות במגזר לגבי החיסונים, אבל בסך הכל הגענו למספרים יפים במנה הראשונה והשנייה".

והוסיף: "הפתיחה של שנת הלימודים הביאה לעלייה מדאיגה בתחלואה, בעיקר בקרב צעירים מתחת לגיל 18. אתמול היו כמעט 1,800 מאומתים בחברה הערבית, מתוך 4,500 בסך הכל - כמעט 40%".

ועדת חוקה קורונה אסטרהזניקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד