י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נותן תקווה

יביא בשורה? החל הניסוי ב"חיסון העל" הבריטי

בבריטניה החל בסוף השבוע ניסוי ב"חיסון העל" בתקווה שיימצא יעיל נגד המוטציות השונות לנגיף הקורונה, ובכך ייתר את הצורך במנת חיסון כל מספר חודשים

יביא בשורה? החל הניסוי ב"חיסון העל" הבריטי
חיסון לקורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך סוף השבוע האחרון החל בבריטניה ניסוי מקיף במה שמכונה "חיסון העל" - חיסון שייתן מענה לווריאנטים השונים של נגיף הקורונה ובכך ייתר את הצורך במתן חיסונים כל מספר חודשים.

לפי הדיווחים, הבריטים הם לא היחידים שבודקים את ייצורו של "חיסון על". החיסון המיוחד שניסויו החל כאמור בסוף השבוע בבריטניה, יעניק לגוף נוגדנים שיודעים לפגוע גם בחלקים היציבים יותר של הנגיף, ולא רק ב'ספייק' העוטף את הנגיף - שמשתנה מדי מוטציה, ובכך למעשה הגוף יהיה מוגן לאורך זמן ארוך הרבה יותר. מהלך שכזה ייתר את הצורך במערך חיסונים מסורבל כל מספר חודשים והצורך לשכנע מתנגדים.

הניסוי בחיסון העל החל בסוף השבוע האחרון בבריטניה, במסגרתו בני הזוג קלארק - זוג פנסיונרים, היו הראשונים לקבל את מנת 'חיסון העל'. בני הזוג כבר מחוסנים בחיסונים רגילים, והחיסון שקיבלו במסגרת הניסוי נחשב חיסון "בוסטר" עבורם.

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 4,800 מאומתים חדשים אובחנו אתמול לנגיף הקורונה בישראל, מתוך 102,696 נבדקים לגילוי הנגיף. מדובר בשיעור החיוביים היומי הנמוך ביותר מאז תחילת אוגוסט.

כמו כן, נכון לשעה זו, בבתי חולים בישראל מאושפזים 723 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 172 מונשמים. מספר הנפטרים מאז התפרצות הנגיף בישראל עומד על 7,582 במצטבר.

 

 

 

חיסון לקורונה בריטניה בוסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד