י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגל הרביעי לא נבלם

מנהלי בתי החולים מתוסכלים: "כל המאושפזים - לא התחסנו"

העומס בבתי החולים ובמחלקות לטיפול נמרץ: המשנה למנכ"ל 'שיבא' מתייחס לתפוסה במחלקות וטוען כי כל המאושפזים הקשים לא מחוסנים. הוא הביע תסכול מכך שהללו תופסים את מיטות האשפוז | גם מנכ"ל אסותא תקף את אלו שאינם מתחסנים "משחקים רולטה רוסית בחייהם" 

מנהלי בתי החולים מתוסכלים: "כל המאושפזים - לא התחסנו"
מחלקת קורונה בבית החולים שיבא צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

העומס על בתי החולים לא נעצר. אמש (רביעי) דווח כי שליש מהחולים הנזקקים לטיפול נמרץ, לא מאושפזים במחלקה הראויה למצבם. כך דווח ב'כאן 11'.

הפרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים 'שיבא' שוחח אמש סמוך לחצות ליל עם אפי בן אברהם בגלי צה"ל ותיאר: "כל החולים שמאושפזים במחלקת טיפול נמרץ אצלנו - לא התחסנו". אפק הבטיח בשידור: "אנחנו נטפל בכולם כמובן, אבל קשה שלא להרגיש תסכול. היה אפשר למנוע את זה, הם גוזלים משאבים מאנשים שהתחסנו".

עוד אמר הפרופ' אפק: "הבעיה במחלקות אינה המחסור במכונות אקמו, אלא המחסור בצוותים המיומנים, וזה לא קיים מספיק במערכת הבריאות. נדרשת תוספת כוח אדם למשימה הזאת".

מי שחיזק את הדברים הוא מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, ד"ר ארז ברנבוים, שאמר: "הנתונים מדברים בעד עצמם. מחלקות הקורונה מאוכלסות במטופלים שלא התחסנו" ותקף: "מטופלים שהחליטו בפועל לשחק רולטה רוסית בחייהם". מתוך כ-26 מאושפזים בבית החולים - רק שני מטופלים מחוסנים.

לצד זאת, ‏הפרופ' אלי וקסמן ממכון ויצמן למדע, אמר ב'גלי צה"ל' על נתוני התחלואה במדינה: "לא השגנו ירידה משמעותית בתחלואה, אלא רק בלימה בקצב הגידול המהיר שלה. במהלך השבועיים האחרונים אנחנו גם רואים עלייה מתונה במספר החולים הקשים".

חיסון לקורונה מתנגדי חיסון חיסון שלישי בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד