י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"קצה גבול היכולת"

קטסטרופה: זקוקים לטיפול נמרץ אבל אין מקום

בשל עומס בבתי החולים וחוסר בצוותים - כשליש מהחולים שזקוקים לטיפול נמרץ מאושפזים בכלל במחלקות אחרות, שם הם מקבלים טיפול פחות טוב. 90% מהמחוברים לאקמו לא מחוסנים

קטסטרופה: זקוקים לטיפול נמרץ אבל אין מקום
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כבר זמן רב - שבבתי החולים השונים, מרגישים כי הם על סף קריסה, בעיקר במחלקות לטיפול נמרץ. בחדשות הערב של 'כאן 11' פורסם אמש (רביעי) כי כמעט שליש מהחולים הזקוקים לטיפול נמרץ, לא מאושפזים ביחידות ובמחלקות אלה, בגלל העומס. בכירים במערכת הבריאות שאמונים על בתי החולים אמרו ל'כאן' כי "המערכת לא יכולה לעמוד בכזה עומס לאורך זמן".

המאושפזים במחלקות אחרות מקבלים מכשיר הנשמה, אבל לא זוכים לטיפול האינטנסיבי שלו זקוק חולה בטיפול נמרץ, הכולל צוות שצמוד אליו, אחיות ורופאים. מדי פעם רופאי טיפול נמרץ באים לראות את החולים שמאושפזים במחלקות אחרות. אך כמה מהם אומרים לכאן חדשות שחולים אלה מקבלים טיפול פחות טוב, ופחות תומך, מה שמשפיע לרעה על מצבם.

המחסור כעת הוא בעיקר בצוותים הרפואיים – אין מספיק אחיות ורופאים, והמדינה לא עומדת במה שהבטיחה למערכת הבריאות: פעימה בסוף אוגוסט של כמות רופאים ואחיות, וגם לא עוד פעימה בספטמבר - של אותה כמות. דווח ב'כאן 11'.

לצד זאת דווח כי מתוך 40 חולים שמחוברים למכונת אקמו לב-ריאה, מעל 90% הם מתחת לגיל 60, וכמעט 90% מהם לא מחוסנים. אין אפילו חולה אחד שחוסן בשלוש מנות ומחובר למכונת אקמו. כך דיווחה ראש דסק הבריאות, קטי דור.

ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית' האשים את הממשלה ואמר: "בתי החולים בקריסה, אבל ממשלת "הכל טוב" מחליטה לעצום עיניים אל מול הסכנה". עוד עקץ סופר: "יש לנו עם שהולך ומת" אמר פעם מישהו", כשהוא מתכוון לנפתלי בנט.

קורונה מכשיר אקמו טיפול נמרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד