י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא יקבלו שכר

משרד החינוך מחריף את המאבק בעובדים ומורים סרבני חיסונים

העומס על בתי החולים והעלייה בתחלואה: משרד החינוך הודיע למנהלי מוסדות החינוך כי צוותי הוראה שלא יעמדו בתקנות התו הירוק החדשות או יציגו בדיקה שלילית לא יורשו ללמד | יתרה מכך, "היעדרות של מסרב תחשב כהיעדרות בלתי מוצדקת ואינה מזכה בקבלת שכר" 

משרד החינוך מחריף את המאבק בעובדים ומורים סרבני חיסונים
ילדים בבית הספר. אילוסטרציה צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

משרד החינוך שלח הבוקר (חמישי) מכתב למנהלי מוסדות - רשמיים שאינם מוכרים ברחבי הארץ, בנוגע להחלת התו הירוק או בדיקת קורונה כתנאי לכניסת עובדי החינוך למוסדות.

את המכתב שלחו במשרד החינוך לבעלי גנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, בתי הספר לחינוך מיוחד שמוגדרים כמוכרים שאינם רשמיים, והחטיבות העליונות.

כך נכתב במכתב שנשלח: "‏על פי התקנות להתמודדות עם נגיף הקורונה. עובד מוסד לא ייכנס למוסד אלא אם כן הציג למנהל או למי ‏מטעמו אחד מ-4 האופציות הקיימות: אישור "תו ירוק", אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית, ‏אישור מאת הגורם המחסן המעיד על כך שקיבל מנת חיסון שלישית נגד nCoV, או ‏אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה בשיטת 9% במסגרת תכנית ‏"מגן חינוך". והכול בצירוף תעודה מזהה.

‏בנוסף הודיעו במשרד החינוך: "‏הרינו להודיעכם כי על כל עובד במוסד חינוך, ובכלל זה, עובד הוראה להציג בכניסה למוסד אישור שמנפיק משרד הבריאות לאדם המעיד על כך שהוא זכאי ל'"תו ירוק", כפי שיעודכן מזמן ‏לזמן. (‏החל מיום 3.10.2021, יחולו השינויים הבאים בתוקף התו הירוק).

האישור מתקבל על פי אחד מהמסמכים האלה:

- ‏מי שקיבלו שלושה חיסונים ועבר שבוע מהחיסון השלישי: התו יהיה תקף למשך חצי שנה ‏מהחיסון השלישי(הערה: לפי התקנות, עד ליום 17.10.21 תתאפשר כניסה גם למי שיציג אישור ‏על ביצוע חיסון שלישי מהגורם המחסן (קופת החולים, לדוגמה) גם מבלי שעבר שבוע מהחיסון
‏השלישי).

- מי שקיבלו שני חיסונים ועבר שבוע מהחיסון השני (שבועיים בחיסון מודרנה): התו יהיה תקף ‏למשך חצי שנה מהחיסון השני.

- מי שהחלימו מקורונה: התו יהיה תקף למשך חצי שנה ממועד אישור ההחלמה

- מי שהחלימו וקיבלו חיסון: התו יהיה תקף למשך חצי שנה מקבלת החיסון.

בנוסף קיימת האופציה של אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית (בדיקת אנטיגן), שביצע העובד עד 84 שעות טרם ‏כניסתו למוסד. בעניין זה, אומרים במשרד החינוך, "למען הסר ספק, בדיקת קורונה ביתית אינה עומדת בהגדרה זו והכוונה היא לבדיקות ‏קורונה שמתבצעות בעמדות דיגום בלבד". ‏עוד הוסיפו פרט חשוב: "אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית'' משמעו- אישור על תוצאה שלילית ‎NPT‏ ‏‏קורונה מיידית שבוצעה במהלך 84 השעות שקדמו להצגתה, הכולל אמצעי לאימות האישור (קוד QR).

אופציה נוספת הקיימת בפני המורים: ‏‏אישור שקיבל אדם מאת מנהל שירותי הרפואה במשרד הבריאות, על כך שהוא משתתף בניסוי קליני ‏לחיסון נגד נגיף הקורונה שמתנהל בישראל.

כאן עוברים במשרד החינוך להחמרה בענישה ומבהירים ‏כי לאור האמור בהחלטות הממשלה הנ"ל לא יתאפשר לעובד שאינו בעל תו ירוק כאמור לעיל, לקיים‏ הוראה מרחוק כחלופה לעבודתו במוסד החינוך. לפיכך עובד הוראה שאינו בעל תו ירוק ומסרב להציג בדיקה שלילית כנדרש בהתאם לאמור לעיל, לא יוכל להיכנס ‏למוסד החינוכי. היעדרותו תחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה.

במסמך שנשלח מדגישים במערכת החינוך כי לאור החלטת הממשלה מיום 20.9.2021, אין להוציא עובד כזה ‏לחופשה ללא תשלום, ויש לפעול בהתאם למתווה המפורט להלן, שמטרתו לאפשר תקופת הסתגלות עם כניסתן ‏של התקנות לתוקף, מתוך שאיפה להביא לתפקוד מיטבי של מערכת החינוך ולכך שכל עובדי ההוראה ישתלבו ‏בעבודתם, תוך קיום הוראות התקנות.

בסיום המכתב כתבו במשרד החינוך: "בהתאם, ועל מנת להבטיח את רציפות שירותי החינוך לתלמידים וכדי שניתן יהיה להיערך מראש עם ממלאי ‏מקום בשל היעדרויות מורים, ככל שתהיינה, על עובדי ההוראה להודיע למנהל בית הספר שבוע מראש האם ‏בכוונתם להציג בשבוע הקרוב תו ירוק, או בדיקה שלילית כנדרש בהתאם לאמור לעיל וכי הם מתחייבים לעשות ‏כן או שהם מסרבים לעשות כן".

עוד אמרו כי על העובד לקחת בחשבון כי ככל שהוא יודיע שהוא מסרב להציג תו ירוק או אישור ‏על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית, או שיסרב להשיב על פניית המנהל, יראו בו, למשך אותו שבוע ימים, ‏כאמור, כמי שלא מתייצב לעבודה ובנסיבות אלה כמי שהיעדרותו אינה מוצדקת וככזו אינה מזכה בקבלת שכר ‏עבודה. מנהל בית הספר יעדכן מראש את המורים בדבר הנחיה זו.

החתומים במכתב הם: מנכ"ל משרד החינוך, הממונה על השכר במשרד האוצר ובכירים רבים נוספים במשרדי החינוך והאוצר.

חיסון לקורונה משרד החינוך תו ירוק מורים מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד