י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קיבלנו התחייבות"

עימות בקואליציה: דרישה לפנות מאחזים

בצל בדיקת השטח של המאחז אביתר, שתושביו כבר התפנו לפני כמה חודשים וייתכן ויחזרו - חברי כנסת מ'מרצ' הגיעו יחד עם פעילי שמאל למאחז שהוקם לאחרונה, כשהם דורשים לפנותו | אחד הח"כים: "יש לנו התחייבות שכל מאחז שקם לאחר הקמת הממשלה יפונה מיד"

עימות בקואליציה: דרישה לפנות מאחזים
נוער גבעות. אילוסטרציה צילום: Najeh Hashlamoun /Flash 90

למרות הסיכום שלא לעסוק בנושאים מעוררי מחלוקת, בקואליציה ישנם חברים שלא מסכימים להזניח את דעותיהם. הבוקר (חמישי) חברי כנסת ממפלגת 'מרצ' הגיעו למאחז חדש, כדי למחות על אי פינויו.

חברי הכנסת מוסי רז ומיכל רוזין הגיעו למאחז רשש, שהוקם לאחרונה בשטחי יהודה ושומרון, יחד עם פעילי ארגון השמאל 'שלום עכשיו' - כדי למחות על אי פינויו. הח"כים טענו שבממשלה התחייבו בפניהם לפנות כל מאחז שהוקם לאחר השבעת הממשלה, כך שרשש חייב להתפנות.

"באנו לכאן למאחז לא חוקי עברייני פלילי שצריך לפנות אותו", אמר מוסי רז. "יש לנו התחייבות שכל מאחז שקם לאחר הקמת הממשלה יפונה מיד. אנחנו נמשיך לבוא למאחזים ולוודא שכל מאחז חדש יפונה. מדובר בפעילות עבריינית שהגיע הזמן להפסיק אותה".

"קיבלנו התחייבות מפורשת משר הביטחון שלא ייקבעו יותר עובדות בשטח שיפגעו באפשרות להתקדם בעתיד לעבר הסדר קבע. אנחנו מצפים מהממשלה לפנות את המקום הזה מיד לפני שיגיעו עוד משפחות ויקבעו את המקום בשטח", הוסיפה חה"כ מיכל רוזין.

לאחר הסיור במאחז, שני חברי הכנסת שיגרו מכתב לשר הביטחון בני גץץ ובו דרשו ממנו לפנות מיד את המאחז: "בפגישתנו, הבהרת כי המדיניות שלך מבוססת על שמירה קפדנית על ביטחון המדינה, לצד קידום השלום והמהלכים המדיניים שיאפשרו אותו".

"כמו כן, הבעת את התחייבותך לפקח על הבנייה הבלתי חוקית בשטחי C, והבהרת כי העיקרון המנחה אותך הוא שלא תהייה התיישבות בניגוד לחוק, תוך שמירה על שלמות העם והקואליציה. לפיכך, נבקש להורות באופן מיידי על פינויה של ההיאחזות הבלתי חוקית", דרשו רוזין ורז.

לפני מספר שבועות דווח ששר הביטחון בני גנץ הורה לאנשי משרדו להביא לידיעתו על כל מאחז חדש שהוקם בהתנחלויות.

מוסי רז מיכל רוזין פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד