י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שוב התנכלות לשוכני עפר

חלקי עופות וצלבי קרס נמצאו בבית הקברות

ביום שני בלילה, חג ראשון של סוכות, נכנסו אלמונים לבית העלמין בסנטה פה בירת מחוז סנטה פה בארגנטינה, והשחיתו מצבות עם ציורי צלב קרס, וזרעו הרס

חלקי עופות וצלבי קרס נמצאו בבית הקברות
צלבי הקרס בכניסה לבית העלמין בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

זאת לא הפעם הראשונה בחודש האחרון שבתי קברות יהודיים מחוללים בארגנטינה, אלמונים הגיעו לבית העלמין ביום שני בלילה בחג ראשון של סוכות, וזרקו חלקי עוף, תרנגולות עם צוואר חתוך, וקלחי תירס.

הורסיו רויטמן, נשיא נציגות הדייה (DAIA) בסנטה פה, אמר לתקשורת המקומית, כי "הם נכנסו וציירו צלבי צלבי קרס על האנדרטה הזוכרת את 6 מיליון קורבנות השואה, המשטרה פועלת בנושא, ואנו מקווים שניתן לאתר את מבצעי הדבר הזה וכי הם ייענשו בהתאם", אמר רויטמן.

הוא הוסיף: "אנחנו לא יודעים אם הם הגיעו לעשות טקסי כישוף, מצאנו שרידים של עוף עם צוואר כרות, ועוד כל מיני מאכלים על הקרקע עם נרות", מבצעי הוונדליזם לא ניסו להסתיר את מעשיהם. "אלה מעשי שנאה שאנו יודעים כיצד הם מתחילים אך לא כיצד הם מסתיימים. קודם הן מצוירות ואחר כך ממשיכות בפעולות אחרות, לכן אנו מפעילים צעדים דחופים להגברת הביטחון".

הרב אליהו המרה נשיא וועד הקהילות בארגנטינה, גינה בחריפות את מעשי הונדליזם והסמלים האנטישמיים שהתגלו בבית הקברות היהודי בפרובינציית סנטה פה. "אנו מקווים" אמר, "כי הרשויות המקומיות יחקרו וימצו את הדין עם האחראים לכך".

אנטישמיות ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד