י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מניות, נדל"ן וטלוויזיה

לאחר נפילת הרודן: סודן סוגרת את הדלת בפני חמאס

השלטונות בסודן השתלטו על נכסים במדינה ששימשו את ארגון החמאס בתקופת כהונתו של הרודן עומר אל-באשיר המנהיג לשעבר שהודח והיום עומד לדין בגין פשעי מלחמה

לאחר נפילת הרודן: סודן סוגרת את הדלת בפני חמאס
דגל חמאס צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הרשויות בסודן השתלטו על לפחות 12 חברות שלטענת הממשל היו בקשרים ענפים עם ארגון הטרור חמאס במהלך השנים האחרונות. שינוי המדיניות מגיע בעקבות הפלתו של הנשיא עומאר אל באשיר ב-2019. בשנה האחרונה סודן הוצאה מרשימת נותני החסות לטרור, והיא זכתה להקלות ומחיקת חובות של יותר מ-50 מיליארד דולר.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי חמאס איבד מקום בו תומכיו יכולים לחיות, לגייס כסף ולנתב נשק וכספים איראניים לרצועת עזה. הנכסים של חמאס כללו נדל"ן, תחנת טלוויזיה, מניות בחברות, מלון במרכז ח'רטום, משרד להחלפת כספים ומיליוני אקרים של שטח חקלאי.

גורם במועצה הריבונות השולטת בסודאן אמר ל'כאן חדשות' כי מדובר בכל הנכסים של חמאס בשטח סודאן וכי בכוונת השלטונות לעקל כל נכס עתידי שיימצא כמשויך לארגון הטרור העזתי. בתשובה לשאלה אם המהלך נעשה בעקבות בקשה אמריקנית או ישראלית, ענה הגורם כי "מדובר בעמדה אותנטית של המהפכה בסודאן לחסל את הירושה של האחים המוסלמים". יש לציין כי בשנתיים האחרונות כבר פורסמו דיווחים על נכסים כאלו ואחרים של חמאס שעוקלו בשטח סודאן, כך דיווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

עוד דווח רועי קייס, כי גורם במועצה הריבונית השולטת בסודאן אמר בתגובה על הפרסום ברויטרס: "כל הנכסים הידועים של חמאס בשטח סודאן עוקלו וכל נכס עתידי של הארגון שיתגלה יעוקל. מדובר בעמדה אותנטית של המהפכה בסודאן, לחסל את הירושה של האחים המוסלמים".

לפני שנתיים הודח בהפיכה צבאית הנשיא עומאר אל באשיר, ששלט במדינה כ-30 שנה. לאחר ההפיכה שולטת במדינה ממשלה המכונה "מועצת ההנהגה". ממשלה זו היא שחתמה על הסכם הנורמליזציה עם ישראל, כחלק ממאמצה לקבל הכרה ותמיכה מארצות הברית.

סודן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד