י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
העומס על בתי החולים

פרופ' נחמן אש קורא לכנס את הקבינט ולהגביל התקהלויות

מנכ"ל משרד הבריאות קורא היום לקבינט הקורונה שלא התכנס זה שבועיים, להתכנס ולהחליט על הגבלת התקהלויות בצל הלחץ על בתי החולים | "הלא-מחוסנים מעמיסים על בתי החולים"

פרופ' נחמן אש קורא לכנס את הקבינט ולהגביל התקהלויות
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל העומס על בתי החולים, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש התראיין ynet וקרא לכנס את קבינט הקורונה שלא התכנס זה למעלה משבועיים, ולשקול הגבלת התקהלויות. בנוסף, הביע פרופ' אש חשש על רקע מצוקת האקמו. "הלא-מחוסנים מעמיסים על בתי החולים", אמר אש והדגיש כי "אנחנו מטפלים במסירות בכל אחד, אבל אם המספרים יעלו יהיה קשה להמשיך כך, נצטרך לקבל החלטות".

לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "אנחנו בדיונים יומיומיים עם ראש הממשלה סביב הקורונה וכאשר יש דברים שרוצים להעלות לקבינט אז הם עולים. בימים האחרונים היו מספר דברים שעלו למשאל בקרב הקבינט, אבל נכון, לא הייתה התכנסות. אנחנו חושבים שצריך שאחרי התקופה הזאת ולקראת חזרת הלימודים תהיה התכנסות של הקבינט כדי לדון במצב ולדון האם צריך צעדים נוספים".

גם ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, התראיין בגל"צ‬⁩ ואמר: "מצב ההתקהלויות מחייב חשיבה מחודשת. יש סדר עדיפויות, נכון לפתוח את בתי הספר, אבל מגרשי כדורגל ואירועים מאוד מלאים - לא תואמים את תמונת התחלואה בבתי החולים".

עוד אמר זרקא בגל"צ: "הנתונים לא יציבים, אני מוטרד מהעלייה בחולים הקשים. מערכת הבריאות לחוצה ומתוחה, וגם חולים ללא קורונה מגיעים למחלקות מלאות".

בתוך כך, לאחר שדיווחנו אתמול (רביעי) ב'בחדרי' על תרופה בשם "רג'נרון" אותה יקבלו חולי קורונה בביתם, התפרסם היום (חמישי) בערוץ 12, כי -12 חולי קורונה מקופת החולים כללית, קיבלו היום טיפול בנוגדנים בבתיהם. הטיפול הוענק לחולי קורונה הנמצאים בשלבים הראשונים של המחלה וקיים סיכון למחלה קשה.

נחמן אש קורונה קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד