ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שינוי מגמה במשרד הביטחון

גנץ על חוק הגיוס: "פחות חשוב מספר המתגייסים"

שר הביטחון בני גנץ אירח בסוכה בקריה בת"א בחורי ישיבת הסדר חרדית, גנץ ציין כי שוחח עם סגן הרמטכ"ל על כך שמספר המתגייסים החרדים בחוק שיעבור - פחות חשוב. "אין אלטרנטיבה טובה"

גנץ על חוק הגיוס: "פחות חשוב מספר המתגייסים"
גנץ נעמד לסלפי עם בחור חרדי צילום: טל עוז, משרד הביטחון

לקראת חקיקת חוק הגיוס שיבוא לאישור הכנסת עם פתיחת מושב החורף, היום (חמישי) פגש שר הביטחון בני גנץ תלמידי ישיבות ההסדר החרדיות "חדוותא" ו"דרך חיים" ושיגר אמירה משמעותית בנוגע לחוק הגיוס והחשש החרדי ממכסת מתגייסים מדי מחזור גיוס שאם לא יעמדו בה - יוטלו סנקציות.

"האתרוג מייצג את המצטיינים גם בידיעת התורה, הלולב את אלו שיודעים תורה, אך לא אנשי מעש ההדס, אנשי החסד המעש הערבה, אלו שללא תורה וללא מעשים לא ימצאו הרבה שידברו סנגוריה על הערבות עלינו לקבל כל אחד ואחת, ואנו מאגדים את כל המינים, למרות ההבדלים, כי ככה בונים חברה מתוקנת שתבטיח לאת ביטחוננו", פתח שר הביטחון בדבריו בפני התלמידים החרדים.

השר גנץ הוסיף והתייחס לחוק הגיוס שיעלה בקרוב לאישור הכנסת, "אחרי סוכות נקים צוות רפורמת שירות העם והמדינה שאנו עמלים עליה במשך שנה, מחצית מבני ה-18 מתגייסים, כבר אין כור היתוך, ונדרש להקים מודל אחר, צבא שהמשרתים בו נהנים מיוקרה ותנאים משופרים, לצד זאת יהיו מסלולי שירות אזרחים, בחסד ובקהילה, ובהתנדבות, ובשילוב בתעסוקה".

גנץ לצד ראש ישיבת ההסדר והבחורים

"אין אלטרנטיבה טובה", התוודה גנץ, "אעשה הכול כדי שהרפורמה תתקדם, זהו צורך בטחוני, וצורך חברתי", אמר גנץ וציין כי "הרב בלוך (הרב דוד בלוך, ממקימי הנחל החרדי וגדוד נצח יהודה. א.ק.) הוא עמוד האש שמוביל את התהליך". לסיום גנץ שיגר אמירה משמעותית: "דיברתי עם סגן הרמטכ"ל פחות חשובים המספרים, יותר המגמה שמתחזקת".

נזכיר כי עיקר התנגדות הסיעות החרדיות לחוק הגיוס המוצע הוא מכסת החרדים שיתגייסו, כך שאם לא יגיעו למכסה יוטלו סנקציות. כעת אמירתו של שר הביטחון גנץ מגלה אולי כי פניו לפשרה גם בנושא זה.

באירוע לימוד עם תלמידי ישיבת ההסדר החרדית "דרך חיים", השתתפו גם סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי ורמ"ט אכ"א תא"ל יורם כנפו. במסגרת האירוע העניק שר הביטחון אות הוקרה לרב דוד בלוך, ממייסדי "הנח"ל החרדי".

בני גנץ חוק הגיוס משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד