י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסר מעודד

שגריר ארה"ב המיועד: "השגרירות תישאר בירושלים"

שגריר ארה"ב לישראל המיועד טום ניידס הצהיר אמש במהלך שימוע שנערך לו בסנאט כי בכוונתו, אם מינויו יאושר, לגור בעיר ירושלים בעת כהונתו בישראל

שגריר ארה"ב המיועד: "השגרירות תישאר בירושלים"
טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגרירות ארה"ב תישאר בירושלים, כך הצהיר אתמול (רביעי) השגריר המיועד של ארה"ב לישראל, טום ניידס, בשימוע שנערך לו בפני חברי הסנאט בוושינגטון לקראת המינוי הרשמי. הוא הצהיר כי בכוונתו להתגורר בירושלים בעצמו, אם מינויו יאושר.

בדברי הפתיחה בפני חברי הקונגרס אמר השגריר המיועד כי מטרתו היא "חיזוק בטחון ישראל, הרחבת היחסים הכלכליים בין ארה"ב וישראל, שיתוף פעולה עם ישראל בנושא השקעות זרות בתחרות מול סין, וכן חיזוק הסכמי אברהם מול מדינות המפרץ".

השגריר המיועד התייחס גם להחלטה לבטל את המענק בסך מיליארד דולר לחידוש מערכות כיפת ברזל בעקבות לחץ האגף הרדיקלי במפלגה הדמוקרטית ואמר כי הוא תומך בהמשך מימון האמריקאי של מערכת ההגנה הישראלית. בהתייחסו לבחירות ברשות הפלסטינית אמר ניידס כי "קביעה מחודשת לתאריך בחירות יהיה דבר טוב לפלסטינים. אעבוד עם ממשלת ישראל על מנת להבטיח כי הנושא אינו מהווה מכשול לקיום בחירות".

עוד אמר ניידס בענין הפלסטיני כי "למרות שיתכן ופתרון שתי המדינות אינו אפשרי בעתיד הקרוב, חשוב לשמור על הדרך לפתרון הזה פתוחה". ניידס הוסיף כי פתיחת הקונסוליה האמריקאית לענייני הרשות הפלסטינית בירושלים "לא תפגע בעובדה כי מדובר בבירת ישראל".

בנושא שיחות הגרעין אמר השגריר המיועד כי "ישראל היא אחת השותפות הביטחוניות הקרובות ביותר שלנו בהתמודדות עם מגוון האיומים הרחב, ובראשן האיום הקריטי שאיראן מהווה. הנשיא ביידן הבהיר את מחויבותו והבטיח שאיראן לעולם לא תפתח נשק גרעיני. שמירה על בטחון ישראל משרתת את האינטרס של הביטחון הלאומי של אמריקה ומבטיחה שתמיד יהיה לנו שותף אמין ובטוח".

שגרירות ארה''ב בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד