י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משבר דיפלומטי

ביידן שוחח עם מקרון והשגריר יחזור לוושינגטון

לראשונה מפרוץ המשבר בין צרפת לארה"ב בעקבות ביטול עסקת רכש הצוללות מאוסטרליה, ביידן ומקרון שוחחו וסיכמו על השבת שגריר צרפת לוושינגטון

ביידן שוחח עם מקרון והשגריר יחזור לוושינגטון
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

נסיון פיוס: נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח אתמול עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לראשונה מאז פרוץ המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות בעקבות ביטול עסקת הצוללות עם אוסטרליה לטובת עסקה עם ארה"ב.

לשכת מקרון מסרה לאחר השיחה בין שני המנהיגים כי צרפת תשיב בשבוע הבא את שגרירה לוושינגטון, לאחר שביידן הסכים כי התייעצות עם צרפת בטרם הכריז על העסקה עם אוסטרליה היתה יכולה למנוע את המשבר הדיפלומטי בין המדינות. לפני השיחה מסר מקרון כי ידרוש מביידן "הבהרות והתחייבויות ברורות בנוגע לבחירה האמריקאית להדיר בעלת ברית אירופית משיח מרכזי על שיתוף פעולה אינדו פסיפי".

על פי הודעת צרפת שני המנהיגים הסכימו לפתוח בהתייעצויות מעמיקות להשבת האמון בין הצדדים. עוד נמסר כי ארה"ב התחייבה להגדיל את תמיכתה במשימות נגד טרור בהובלת מדינות אירופה באזור הסאהל באפריקה. בבית הלבן אישרו כי שני המנהיגים ייפגשו באירופה בחודש הבא.

על פי הודעת הבית הלבן, "שני המנהיגים הסכימו כי אם היו מתקיימות התייעצויות פתוחות בין שני הצדדים בנושאים בעלי עניין אסטרטגי לצרפת ולשותפיה של ארה"ב באירופה, הדבר היה מועיל למצב. הנשיא ביידן מסר את מחויבותו המתמשכת בעניין זה".

ג'ו ביידן עמנואל מקרון צרפת ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד