י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מה אתם עושים?

המומחים זועקים אבל בנט מתמהמה: "זה טירוף ללא הגבלות"

"מה אתם עושים? השתגעתם? יש לנו עם שהולך ומת", זעק ראה"מ בנט מספסלי האופוזיציה בנאום המפורסם שהפך ויראלי. מאז תחילת החודש מתו מקורונה כבר 500 בני אדם, חלקם צעירים ובנט כראש ממשלה לא נוקט שום אמצעים לבלימת הנגיף ומתעלם מזעקות מערכת הבריאות

המומחים זועקים אבל בנט מתמהמה: "זה טירוף ללא הגבלות"
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התחלואה גואה וחולים רבים גודשים את מחלקות הקורונה שהופכות צפופות מיום ליום. בינתיים, מנהלי בתי החולים נשמעים מלינים בימים האחרונים על עומסים קשים ומחסור במכשירי אקמו לחולים במצב קשה.

גם במשרד הבריאות מתוסכלים מחוסר המעש וקבלת ההחלטות של ראש הממשלה נפתלי בנט. "הממשלה בוחרת שלא לקבל החלטות, שרים מדברים על להכיל את המתים, בזמן שהמספר שלהם רק הולך ועולה" תקף בכיר במשרד הבריאות בשיחה עם 'חדשות 13' והוסיף, "זה טירוף שלא להגביל התקהלויות. לפתיחת מערכת החינוך עלול להיות פוטנציאל לעלות את ההדבקות בצורה היסטרית".

לפי הדיווח ב'כאן 11', בשלב זה, רוב גדול של שרי הקבינט מתנגד להגבלות נוספות. אחד השרים הבודדים שכן תומכים בהטלת הגבלות הוא שר השיכון זאב אלקין מ'תקווה חדשה', שמביע עמדה זו כבר חודש וחצי. שרים בקבינט מעריכים שהעובדה שבשבוע הבא, ביום שישי, יפוג התוקף של תעודת המתחסן, למי שחלפה חצי שנה מאז החיסון השני וטרם התחסן בשלישית יביא לגל התחסנות בבוסטר, מה שאמור אולי לשנות את תמונת המצב של התחלואה. בשל תחזית זו בנט מתמהמה מלהטיל הגבלות כלשהן, בתקווה שתוקף התו הירוק ילחיץ רבים להתחסן.

צוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה מזהיר כי "ניהול המגפה לפי מדד החולים קשה – מסוכן". במסמך שפרסם הצוות, נכתב כי אי אפשר להמשיך במצב הקיים וכי מתחייב שינוי במדיניות עד שתהיה ירידה משמעותית ומתמדת בתחלואה הקשה. 

בדו"ח שפרסם קבינט המומחים לקורונה נאמר כי "הממשלה מטילה את יהבה על החיסונים אך הגישה הזאת לא הוכיחה את עצמה עד כה". ההמלצות הן להטיל מגבלות התקהלות, עד 300 בני אדם בחללים סגורים, ולהנגיש את החיסונים ל-800 אלף בגירים ובני נוער שטרם התחסנו ולו במנה אחת. עוד ממליצים המומחים לקדם ככל האפשר את מתן התרופה רג'נקוב למניעת תחלואה קשה.

בתוך כך, הזהיר אתמול בכיר במשרד הבריאות - כי המגזר החרדי זועק, "אין יותר מכשירי הנשמה לבתים" והתריע: "בקרוב נראה גידול משמעותי של חולים קשה בבתי החולים כעת יש 400 חולים קשים בבתים המטופלים על ידי עמותות שונות".

נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד