י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חג שמח לבעלים

ניצחון גדול לעסק החרדי; בית המשפט דחה את התביעה

חג שמח במיוחד לבעלי חנות האלקטרוניקה המפורסמת במנהטן B&H בעקבות הניצחון על התובעת הראשית של מדינת ניו יורק שתבעה מהבעלים מעל 7 מיליון דולרים החזרי מס. בתום הליך משפטי שארך שנתיים דחה בית המשפט את התביעה

ניצחון גדול לעסק החרדי; בית המשפט דחה את התביעה
חזית בנין B&H בניו יורק צילום: yeshiva world news

בית משפט במדינת ניו יורק דחה תביעה של רשות המיסים בסך 7.3 מיליון דולרים, שהגישה התובעת הכללית נגד חנות צילום מפורסמת במנהטן וקבע כי "הם לא חייבים במס".

התובעת הראשית של ניו יורק, לטישה ג'יימס, הודיעה ב-2019 כי הגישה תביעה משפטית נגד B&H Photo, קמעונאית האלקטרוניקה המפורסמת בניו יורק והגדולה ביותר בארצות הברית, שבבעלותו של חסידי סאטמר. בתביעה נטען כי העסק לא שילם לפחות 7.3 מיליון דולר וקיבל החזרי מס שלטענת התביעה היו בניגוד לחוק בשנים 2006 עד יולי 2017.

התובעת כתבה לאחר פרסום התביעה, "הגשנו תביעה נגד B&H, חנות התמונות והאלקטרוניקה, בגין כך שלא שילמה מס מכירות על עשרות מיליוני דולרים שקיבלו מיצרנים בגין "הנחה מיידית" ללקוחות. בניו יורק אף חברה אינה מעל החוק". מדינת ניו יורק תבעה על כך שהחברה הענקית והגדולה בארצות הברית כביכול לא שילמה מס מכירות על רווחים של עשרות מיליוני דולרים.

מס מכירות של מדינת ניו יורק נדרש על כסף שכל חברה מקבלת מהיצרנים, אם היא שילמה להם במזומן, המס הוא על הרווח, אך המדינה טענה כי B&H מעולם לא שילמה את המס, על אף החוק המפורש.

עובדים בחנות המצלמות B&H.

אנשים המקורבים לעסק הענק והכי מפורסם בארצות הברית לציוד צילום. טענו ב-2019 כי התביעה מופרכת. וכי הם לא חייבים כלום. היועצת המשפטית היא גם התובעת בתיקי המס של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ודורשת ממנו החזרי מס במיליונים.

עורכי הדין של חברת B&H מסרו בינואר 2020 לבית המשפט כי משרדה של התובעת לא הבין "כיצד פועל מס מכירה בכל הנוגע לתוכניות חיסכון מיידיות".

החברה הביאה חוות דעת של ריצ'רד פומפ, פרופסור למס בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קונטיקט, וחוות דעת של מחלקת מס המדינה, כך דיווח אתר Yeshiva world news.

בית המשפט דחה את הטענות לפיהן B&H הגישה בקשה להחזרי מס לא חוקיים, "כל טענה להונאה צריכה להיות עם הוכחה של הפרה של החוק בפועל, דבר שלא אירע" כך קבע בית המשפט.

חנות המצלמות B & H לטיטיה ג'יימס החזר מס תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד