י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל הניסוי בטילים

אחותו של הרודן מושיטה יד לשלום אך מציבה תנאים

אחותו של קים ג'ונג און מברכת על ההצעה לסיים את מלחמת קוריאה בין הדרום לצפון, שבאופן רשמי לא הסתיימה משנות ה-50 של המאה הקודמת, אך היא דורשת להפסיק את "המדיניות העוינת" לדבריה "של סיאול ושל וושינגטון"

אחותו של הרודן מושיטה יד לשלום אך מציבה תנאים
פסל של קים ג'ונג און בצפון קוריאה צילום: pixabay

אחותו של הרודן קים ג'ונג און, מנהיג צפון קוריאה, בירכה על הרעיון לסיים רשמית את מלחמת קוריאה שלא הסתיימה רשמית ב-1953, אך רק אם דרום קוריאה וארה"ב ישימו קץ "למדיניות העוינת כלפינו".

קים יו ג'ונג אמרה כי מדינתה מוכנה לחדש את השיחות עם דרום קוריאה אם ​​יתקיימו מספר תנאים, כמו שכנוע של וושינגטון לסיים את הסנקציות הכלכליות על מדינתה.

הצהרתה הגיעה מספר ימים לאחר שקוריאה הצפונית ביצעה את ניסוי טילים ראשון זה שישה חודשים, שלדברי כמה מומחים נועד להראות שהיא תמשיך ותגביר את ארסנל הנשק הגרעיני שלה אם הסנקציות בראשות ארה"ב יישארו.

אחותו של הרודן תמכה בשיחות תוך שהיא מזכירה את קריאתו של נשיא דרום קוריאה מון ג'אי-אין, שנשא בנאום בעצרת הכללית של האו"ם, הצהרה פוליטית על סיום מלחמת קוריאה בשנים 1950-53 וקרא להביא שלום לחצי האי.

לדבריה, צפון קוריאה מוכנה לחזור ל"שיחות בונות' עם דרום קוריאה, כדי לדון כיצד לשפר ולתקן את הקשרים המתוחים, אך רק אם הדרום יפסיק להתגרות בצפון באמצעות "מדיניות עוינת, טענות מופרכות וסטנדרטים כפולים".

משרד האיחוד של דרום קוריאה אמר כי הוא בוחן היטב את הצהרתה של קים יו ג'ונג. בהודעת המשרד נמסר כי דרום קוריאה תמשיך במאמציה לשקם את הקשרים עם צפון קוריאה. נאם סונג-ווק, פרופסור באוניברסיטת קוריאה בדרום קוריאה, אמר כי "צפון קוריאה מפעילה לחץ עקיף על סיאול לפעול לשיחות, שיביאו להקלת הסנקציות כשהיא לוחצת להכרזת סיום המלחמה".

הסנקציות בראשות ארה"ב הוחמרו בעקבות ההתנהלות הצפון בניסויים גרעיניים וטילים בשנים 2016-17, קים ג'ונג און אמר כי הסנקציות, מגיפת נגיף הקורונה ואסונות הטבע גרמו "למשבר הגרוע ביותר אי פעם" בצפון קוריאה.

צפון קוריאה וארצות הברית עדיין במלחמה טכנית מכיוון שמלחמת קוריאה הסתיימה בשביתת נשק, ולא בהסכם שלום. צפון קוריאה רצתה בעקביות לחתום על הסכם שלום עם ארצות הברית כדי לסיים את המלחמה באופן רשמי ולשיפור היחסים.

צפון קוריאה קים ג'ונג-און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד