י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הבדל דרמטי

נתונים מדהימים: 'מדינת המחוסנים' - מול 'מדינת הלא מחוסנים'

מפילוח נתוני התחלואה הקשה והתמותה בין 6,000,000 המחוסנים בישראל לבין 800,000 הלא מחוסנים – נחשפים הבדלים דרמטיים מאוד בין שתי הקבוצות. בקבוצה אחת הקורונה מוגרה כמעט לחלוטין ובשנייה היא משתוללת | כיצד השילוב בין שתי הקבוצות משפיע על התחלואה בישראל?

נתונים מדהימים: 'מדינת המחוסנים' - מול 'מדינת הלא מחוסנים'
חיסון לקורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מאז נכנסו חיסוני הקורונה לחיינו מדינת ישראל כהרגלה נקלעה לוויכוח חוצה מגזרים בין הרוב המוחלט שתומך בדעתם של המומחים ואץ לקחת כל חיסון שנדרש, לבין הספקנים שמסרבים לקחת חיסון ונתמכים בדעות שוליים ובתאוריות קונספירציה. במהלך סוף השבוע הציגו ב'חדשות 12' את נתוני התחלואה על פי חלוקה ל"שתי מדינות" – זו המחוסנת וזו (הקטנה) של הלא ממחוסנים. הפילוח מגלה עד כמה החיסון יעיל ודרמטי במיגור המגפה.

במדינת החיסונים, הקורונה כמעט מאחורינו: בקרב המחוסנים התווספו בישראל רק 37 חולים קשה חדשים בשבוע החולף, רק 9 חולים קשה מתחת לגיל 60 ו-30 מחוסנים נפטרו מהנגיף במהלך השבוע האחרון. הנתון המדהים בקרב המחוסנים: 0 מונשמים ע"י אקמו.

בקרב הלא מחוסנים – המצב שונה בתכלית: 533 חולים קשה התווספו השבוע בקרב הלא מחוסנים. גם בגילאים הצעירים המצב אינו פשוט אצל מי שלא התחסן: 285 חולים קשה מתחת לגיל 60 התווספו רק במהלך השבוע החולף,  מהם45 מונשמים באקמו. גם בתמותה ההבדל בין המחוסנים ללא מחוסנים הוא דרמטי: 67 לא מחוסנים נפטרו במהלך השבוע החולף, מנגד רק 13 נפטרים בלבד בקרב המחוסנים מלא.

נתון נוסף ולא פחות דרמטי: בחודש האחרון נפטרו מקורונה בישראל 421 חולים מפלג הלא מחוסנים, ורק 68 נפטרו מפלג המחוסנים. יוצא מכך ש-80% מהתמותה מקורונה בישראל מגיעה מקרב הלא מחוסנים.

בפועל, במדינת ישראל שוכנים זה לצד זה מחוסנים ולא מחוסנים, ולמעשה התוצאה של שילוב רוב המחוסנים עם מיעוט הלא מחוסנים היא שאמנם אין קטסטרופה, אך המצב רחוק מלהיות מזהיר בכל מה שקשור למיגור המגפה.

קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד