י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנשי צבא יגויסו לסייע

בריטניה: תורי ענק בתחנות הדלק מחשש למחסור

מחסור בנהגי משאיות בבריטניה הוביל למחסור בדלק - וראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, שוקל להשתמש באנשי צבא כדי שיסייעו בהעברת הדלק לתחנות

בריטניה: תורי ענק בתחנות הדלק מחשש למחסור
בוריס ג'ונסון צילום: מתוך הטוויטר שלו

תורים ארוכים השתרכו מחוץ לתחנות דלק ברחבי בריטניה, זאת בשל החשש כי המחסור הכרוני בנהגי משאיות שפוקד את הממלכה בחודשים האחרונים יביא גם למחסור בדלק. נהגים מילאו את מכלי הדלק וג'ריקנים לשעת חירום והתעלמו מקריאות הרשויות להימנע מאגירת יתר.

דובר מטעם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הדגיש כי לא קיים מחסור בדלק בבריטניה, וכי על התושבים להמשיך ולרכוש את הדלק כרגיל. שר התחבורה גראנט שאפס הצטרף לבקשת ג'ונסון כי התושבים יימנעו ממהלכי פאניקה, בציינו כי הצבא יגויס כדי למלא את מקומם של נהגי המשאיות אם יעלה צורך. לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, אלפי ויזות חירום יונפקו כדי לגייס נהגים מחוץ לבריטניה, זאת לאחר שהברקזיט בשילוב תנאי עבודה קשים במגזר יצרו את המשבר הנוכחי.

בניסיון לפתות נהגים לעבודה, מעסיקים מסוימים מציעים מענקי חתימה כמו גם שדרוג שכר. עם זאת, למרות ניסיונות הממשלה להרגיע את הרוחות, חברות אנרגיה מסוימות ציינו כי אכן נרשמו אירועים של מחסור בתחנות הדלק שהן מפעילות. ענקית האנרגיה BP אישרה ביום שישי כי היא סגרה באופן זמני קומץ מתחנות הדלק שלה בבריטניה בשל מחסור בדלק נטול עופרת ובדיזל. "המחסור נגרם בשל עיכובים בשרשרת האספקה שהושפעה ממחסור בנהגים בתעשייה כולה, ומהלכים רבים ננקטים כדי להתמודד עם העניין", אמר דובר מטעם החברה לתקשורת.

לא רק מחסור בדלק מדאיג את הבריטים. משבר נהגי המשאיות הביא לכך שבחודשים ובשבועות האחרונים גם מדפי המרכולים מתרוקנים. שר העסקים הקטנים פול סקאלי הזהיר ביום חמישי האחרון כי החורף הבא יהיה קשה מאוד עבור הבריטים, בשל משבר הנהגים. ראש הממשלה ג'ונסון הדגיש כי שרשראות האספקה של המזון בממלכה הן "חסינות מאוד", אבל במקביל הודה כי ישנם עסקים בתעשיית המזון שמתמודדים עם אתגרים לא פשוטים, וכי הממשלה נפגשת עם נציגים מהמגזר בניסיון לפתור את הבעיות.

בוריס ג'ונסון בריטניה מחסור דלק צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד