ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מסתירים את לוחית הרישוי

חשד: אלפי נהגים מתחמקים מתשלום לכביש 6

רכבים מעל 4 טונה, מסתירים את לוחית הרישוי הקדמית שלהם בעת נסיעה בכביש 6, וזאת כדי להתחמק מתשלום האגרה. כך עולה מחקירה ומבדיקת נתונים של החברה המנהלת את הכביש

חשד: אלפי נהגים מתחמקים מתשלום לכביש 6
כביש 6 צילום: Gili Yaari/Flash90

מגמה הולכת וגוברת: על פי הנתונים שנמצאו מאז חודש יוני 2020, החלו ב"דרך ארץ", החברה המפעילה את כביש 6 ,לזהות אלפי נסיעות בכל חודש של רכבים מעל 4 טונה, שבהם מוסתרת לוחית הרישוי של המשאית באמצעות הוצאת הגריל הקדמי. מדובר בפעולה פשוטה שאותה יכול לבצע הנהג מתוך המשאית בלחיצת כפתור, אשר משחררת קדימה את הגריל כך שהוא מסתיר במדויק את מספר לוחית הרישוי. כך מפרסם שלומי דיאז ב'ישראל היום'.

בחברה מציינים כי מלבד העובדה שנסיעה ללא לוחית רישוי ברורה מהווה עבירה על החוק, "מדובר בעבירה בעלת השלכות הרות גורל עבור חייהם של עשרות בני אדם. חוסר היכולת לזהות את המשאית ואת הנוהג בה, מביא בין היתר לנהיגה פרועה ולא זהירה, והדבר מהווה סכנה בטיחותית ונותן לנהג למעשה הזדמנות לחמוק מעבירות תנועה נוספות".

רק לאחרונה פרסמה הרשות לבטיחות בדרכים כי מתחילת השנה נהרגו 59 בני אדם בתאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב כבדים. מדובר על רבע (25 אחוזים) מכלל ההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה. על פי נתוני חברת דרך ארץ, מתחילת השנה טיפלה החברה בכ-7,000 עבירות הסתרת לוחיות רישוי. בחודש מרץ בלבד טיפלה החברה בכ-1,300 מקרים. לאחר שזיהתה דרך ארץ את המגמה שהולכת וגוברת, החלה לפעול במגוון דרכים כדי לאכוף את התופעה הבעייתית. בעת הנסיעה בכביש, עוצרת ניידת אכיפה מיוחדת את כלי הרכב שעובר את העבירה ומסבירה לנהג כי הוא מבצע עבירה אסורה ועלול להיקנס על כך.

חגי טל, מנכ"ל דרך ארץ: "יצאנו במבצע אכיפה נגד התופעה המסוכנת שעלולה לעלות בחיי אדם. אנו קוראים לנהגי משאיות לחדול מהסתרת לוחית הרישוי ולשלם את האגרה".

כביש 6

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד