ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משתלטים על הפלייליסט החסידי

"כמו מרדכי בן דוד בימיו הגדולים": המוזיקה האלטרנטיבית בשיאה

זמרים כמו ישי ריבו, יונתן רזאל, עקיבא תורג'מן ושולי רנד שבעבר היו נחשבים ליוצרי "מוזיקה אלטרנטיבית" חדרו עם המוזיקה המקורית שלהם לתוך המיינסטרים של המוזיקה החסידית

"כמו מרדכי בן דוד בימיו הגדולים": המוזיקה האלטרנטיבית בשיאה
שולי רנד צילום: עובדיה כלימי

כשבוחנים את התמורות שעוברות על המוזיקה החסידית, אחת התופעות הבולטות בשנים האחרונות, היא חדירת המוזיקה המקורית לתוך המיינסטרים של המוזיקה החסידית. זמרים כמו ישי ריבו, יונתן רזאל, עקיבא תורג'מן ושולי רנד שבעבר היו נחשבים ליוצרי "מוזיקה אלטרנטיבית", הפכו אט אט לחלק אינטגרלי מהפלייליסט האישי של בחורי הישיבות ובנות הסמינרים.


קהל במופע של רנד • קרדיט: עובדיה כלימי

מי שבכל זאת מחפש הוכחה מעשית לתופעה, לא יכול היה שלא להיחשף השבוע לצמד המופעים שקיים שולי רנד השבוע בחול המועד. לראשונה בהיסטוריה, קיים היוצר המוערך מופעים נפרדים לנשים ולגברים בבניני האומה בהם אירח את יונתן רזאל, ולמרבה הפלא (או שלא) מילא את שניהם עד אפס מקום. אלפי בני ישיבות, אברכים, אשכנזים, ספרדים וחסידים מילאו את האולם הירושלמי מפה לפה, כשיום למחרת עשו זאת גם ציבור הנשים, וגם הן, חרדיות למהדרין מהמיינסטרים.

ברגע ששולי עלה לבמה, קיבל הקהל את פניו בתשואות משל היה מרדכי בן דוד בימיו הגדולים ולא פסק מלהריע במשך שעתיים תמימות. בזה אחר זה ביצע שולי רנד את מיטב להיטיו מכל הזמנים כשהוא מתבל את המופע בסיפורים משעשעים כפי שרק הוא יודע, והקהל לא פסק מלשיר לאורך כל המופע, את כל השירים ללא יוצא מן הכלל. כן כן, בני הישיבות ואברכי הכוללים, הכירו את כל שיריו של שולי רנד ישר והפוך, חדשים וישנים כאחד, והוכיחו כי למוזיקה טובה אין גבולות, היא מגיעה לכל מקום אפשרי.


שולי רנד על הבמה • קרדיט: עובדיה כלימי

בהקשר של המהפכה הנ"ל, ראוי לציין את מנהלו של שולי רנד בשנתיים האחרונות, דוד פדידה, שבעבודה אסטרטגית מבריקה החזיר אותו אל קדמת הבמה של המוזיקה הישראלית, ומבלי להזניח את הציבור החרדי שגם בו נעשתה עבודה ראויה לציון שאת תוצאותיה ראו כולם השבוע. 5,000 חרדים וחרדיות באו ושלמו במיטב כספם כדי ליהנות מהמופעים המושקעים.


הקהל מתמוגג • קרדיט: עובדיה כלימי

רק שנים ספורות לאחור, ניהלו העסקנים מלחמת חורמה במופעי הזמר ומי שראה את שני המופעים השבוע, הבין שהמלחמה הזו הוכרעה מזמן. הציבור החרדי דורש גם הוא תרבות איכותית וכשרה למהדרין. התקווה היא רק שאירועים מסוג זה ימשכו הלאה, ועוד זמרים ירימו את הכפפה ויפתחו מופעים נפרדים לגברים ולנשים מתוך הבנה שלכולם מגיע להנות ממוזיקה טובה.

מוזיקה חסידית שולי רנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד