כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי 147 שנים

בית הכנסת העתיק ביותר בליברפול בהיערכות מחדש

בית הכנסת העתיק ביותר בליברפול שבבריטניה נערך מחדש לקיים תפילות כסדרן, לאחר שבמהלך יום כיפור וראש השנה היו פחות מתפללים בהשוואה למספרים שלפני המגיפה, מפעיליו הודיעו ​​על היערכות מחדש אחרי 147 שנים

בית הכנסת העתיק ביותר בליברפול בהיערכות מחדש
בית הכנסת צילום: מתוך הפייסבוק Princess road synagogue

הקהילה היהודית בליברפול בת ה-147 שנה, פרסמה את ההודעה בשבוע שעבר. שאול מארקס מגבאי המקום כתב לקהילה המקומית כי "בבית הכנסת היתה נוכחות פחותה" מאז שנפתח מחדש בחודש שעבר לאחר שהיה סגור בשל מגבלות הקורונה.

כאמור בית הכנסת נערך מחדש לאחר שפחות אנשים השתתפו בתפילות במהלך יום כיפור וראש השנה בהשוואה למספרים שלפני המגיפה, והוא לא הודיע ​​על סגירתו. כך בשיחה עם שאול מארקס, הדיווח הוכחש בצורה חד משמעית.

מארקס אמר הדיווח לא היה מדוייק, גם 'בחדרי חרדים' פרסם כי בית הכנסת הודיעה על סגירה, אך הבוקר (חמישי) התקבלה שיחה משאול מארקס, מבכירי מנהלי בית הכנסת של 'פרינסס רוד' בליברפול, בריטניה. והפרסום דורש תיקון.

לגבי המאמר שפורסם אתמול ב"בחדרי חרדים", אדון מרקס מספר כי לבית הכנסת היתה קיבולת מלאה לאורך השנים כולל שנות ה-70 וה-80 במהלך תקופת הימים הנוראים, כולל נוכחות גדולה בשמיני עצרת גם השנה.

כמו כן הם "לא הודיעו על סגירה", והם מצפים לחדש את המניינים בקרוב מאוד, על בסיס שבועי או חודשי לכל הפחות. מר מארקס אומר ל'בחדרי חרדים' שהפרסום של 'בחדרי' על כביכול סגירת בית הכנסת, "הרגיזה מספר אנשים" וככתב שמתאמץ לפרסם רק דיווחים אמינים, אני מצר על פרסום הידיעה כי בית הכנסת כביכול נסגר, הדיווח היה טעות. יש הרבה אנשים ברחבי העולם שמאוד אוהבים את בית הכנסת 'פרינסס רוד' וישמחו לשמוע שזה לא נסגר.

ההודעה המלאה מטעם בית הכנסת:

"We are aware of misinformation surrounding this story, particularly in Israel. To clarify, LOHC received attendances numbering in the 70s and 80s over the Yomim Noraim period and have NOT "announced closure".

We fully expect to resume services very shortly, on a fortnightly or monthly basis at a minimum. We received a strong attendance on Shemini Atzeret and it's clear from reaction across Liverpool and beyond that there are many people who are very fond of Princes Road. So are we!

So the best way people can show their support - whether LOHC members or not - is to come and enjoy our services as soon as they resume."

בית כנסת מניין ליברפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד