כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ילד נפצע

עימות בין פלסטינים למתנחלים במהלך החג: "השתוללות"

במהלך החג התפתח עימות בין מספר מתנחלים לפלסטינים באזור דרום הר חברון - ואף במהלכם נפצע פעוט פלסטיני | ראש המועצה: "הפלסטינים מנסים מידי שבוע לחמם את הגזרה עם התפרעויות" | יו"ר 'מרצ' תקף את המתנחלים: "ההשתוללות האלימה של פורעי החוק בלתי נסבלת"

עימות בין פלסטינים למתנחלים במהלך החג: "השתוללות"
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מספר בני אדם נפצעו במהלך עימותים שפרצו היום (חג שמחת תורה) בין מתנחלים לפלסטינים בכפר חירבת אל־מופקרה שבדרום הר חברון. לטענת הפלסטינים, מתנחלים רעולי פנים הגיעו במהלך החג לכפר והחלו ליידות אבנים לעבר התושבים.

במהלך העימותים נפצעו כמה פלסטינים ויהודים. הפלסטינים דיווחו כי בין הפצועים ילד כבן 3 שנפצע באורח בינוני. כוחות צה"ל שהגיעו למקום הפרידו בין הצדיים והמשטרה עצרה פלסטיני ויהודי שהיו מעורבים במהומות.

"דרכנו אינה באלימות לא כנגד חיילים ולא כנגד ערבים", הגיב ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי, אך יחד עם זאת הפנה אצבע מאשימה: "הפלסטינים שפלשו לאדמות מדינה באזור מנסים מידי שבוע לחמם את הגזרה עם התפרעויות ושיתופי פעולה עם אנרכיסטים".

"אני רואה בחומרה את תקיפת רכבו של רבש"צ חוות מעון באבנים ופציעתו כמו גם עוד פצועים נוספים. אני מקיים שיחות עם הצבא, השב"כ והמשטרה כדי לקבל את תוצאות החקירה", כך דמרי.

יו"ר מפלגת 'מרצ' ושר הבריאות ניצן הורביץ תקף כמובן את המתנחלים: "ילד פלסטיני בן 3 מאושפז במצב בינוני אחרי שנפגע מהשלכת אבנים של מתנחלים מתפרעים בדרום הר חברון, שגרמו גם נזק כבד לרכוש. ההשתוללות האלימה של פורעי החוק בלתי נסבלת, ואנחנו נעצור אותה".

אלימות פלסטינים אלימות מתנחלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד