י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אימה בשחקים

דרמה באוויר: הנוסעים צנחו מאות רגל והתכוננו לגרוע מכל

מטוס עם 175 נוסעים על הסיפון צנח מאות רגל ואז נפגע מברק, הנוסעים היו משוכנעים שהם בדרך למות, אך נחיתת חירום מוצלחת של הטייסים בצורה ניסית הצילה את חייהם

דרמה באוויר: הנוסעים צנחו מאות רגל והתכוננו לגרוע מכל
מטוס של חברת דלתא איירליינס, אילוסטרציה צילום: unsplash

175 נוסעים שהו על סיפון מטוס שצנח מאות רגל בעקבות סערה ואז נפגע מברק. הטייסים הצליחו לייצב את מטוס הבואינג 737-800 הרוסי של חברת 'אייר אזור' ברגע האחרון ולהביאו למקום מבטחים.

המטוס המריא מיקטרינבורג מוקדם יותר באותו יום (שבת) אך נאלץ להפסיק את תוכנית הטיסה שלו ולנחות נחיתת חירום בקראסנודר, כ-260 קילומטרים צפונית לסוצ'י, לאחר שסבל ממערבולת קשה ופגיעות ברק. "זו הייתה זוועה פרועה", אמר נוסע אחד, ואילו אחר אמר שהם נפרדו כבר מהחיים הם היו משוכנעים שהם יתרסקו. "בקבוקים ופריטים קטנים אחרים היו פזורים בכל תא הנוסעים" אמר הנוסע. "ואז ברק פגע בנו, נשמע חבטה חזקה והבזק עז", כך מדווח ה'דיילי מייל'. אך בדרך נס הצליחו הטייסים להחזיר את השליטה על המטוס ולבצע נחיתת חירום מדהימה.

אחת הנוסעות סיפרה לתקשורת הרוסית, כי "כולם היו המומים. אישה לידי התפללה, זכרתי את כל התפילות שהכרתי, כשהברק הכה הסתובבתי וראיתי אדם שישב לידי שהיה לו פחד כזה בעיניים, אני אזכור את זה עד סוף חיי".

אישה בשם אנסטסיה אמרה: "טסנו בין עננים אפורים ענקיים, ופתאום ברק הכה - הבזק חזק נראה בבירור ושמענו מכה חזקה, אנשים נבהלו, חלק חשבו שהמנוע נפגע". דקות קודם לכן המטוס צנח צניחה מחרידה מאות רגל תוך שניות בגלל הסערה. "אלה שלא היו חגורים קפצו במקומם, בקבוקי מים וכוסות עפו בכל המטוס", סיפרה אנסטסיה. "היו צעקות, ילדים בכו, תחושה איומה, המטוס נפל והתנדנד, ואז כולם התחילו להיפרד מהחיים והיתה בהלה נוראה, אבל הטייסים החלו לטפס בפתאומיות לגובה, ובמשך כארבעים דקות עדיין טסנו עד נחיתת החירום".

יקטרינה, נוסעת נוספת סיפרה, כי היא זוכרת את הטייס אומר "אל תיבהלו, תחגרו את חגורות הבטיחות" היא אמרה כי לא היו הודעות אחרות. הם נחתו בשדה התעופה הלא נכון מכיוון שהטייסים לא יכלו להמשיך בנסיעתם לסוצ'י ובחרו לנחות 260 קילומטרים צפונית מערבית מסוצ'י בעיר קרסנודר.

הנוסעים עמדו ומחאו כפיים לצוות הטיסה לאחר שהמטוס עצר, חלקם ביקשו לפגוש את הטייסים כדי לעשות סלפי, אך הטייסים דחו את הבקשה בנימוס.

תקלה בטיסה פגיעת ברק אימה בשחקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד