י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסוף לעומסים?

בוט יבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות ביום

הסוף לעומסי החקירות? משרד הבריאות פיתח בוט שיוכל לבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות מדי יום, זאת כדי להקל על צוותי החקירות ולהגיע לכמה שיותר מקרים

 בוט יבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות ביום
אפליקציית whatsapp צילום: בחדרי חרדים

יותר מ-10% מהמאומתים עוברים חקירה אפידמיולוגית באמצעות הודעות הווטסאפ. בכיר במשרד הבריאות: "שיתוף הפעולה הוא פנומנלי".

בראשית חודש ספטמבר החלו במשרד הבריאות ובמפקדת אלון להשתמש במראיין/ת וירטואלי/ת (צ'אט בוט) לביצוע חקירות אפידמיולוגיות באופן טכנולוגי. זאת, באמצעות הודעת וואטסאפ, כשבסיום השיחה עם הבוט מקבל האדם מסרון על כניסה לבידוד. החקירה הווירטואלית מאפשרת למערכת להתמודד עם עומס החקירות ועם העובדה שבשל סוגיות התעדוף כמעט לא מגיעים לחקור את המקרים בקרב האוכלוסיות הצעירות.

מנתונים שהגיעו לידי 'ישראל היום' עולה כי הצ'אט בוט מבצע היום כאלף חקירות מדי יום (יותר מ-10% מכלל המאומתים עוברים חקירה בווטסאפ).

כ-40% ממי שמקבלים את ההודעה משתפים פעולה ומסיימים את החקירה. בימים האחרונים החלו לערוך חקירות באמצעות הצ'אט בוט בשפה הרוסית ועד לסוף השבוע תיכנס גם גרסה בשפה הערבית.

בכיר במערכת הבריאות אומר כי: "שיעור שיתוף הפעולה עם הבוט הוא פנומנלי. ש מורכבויות של שפות ושל שאלות שאנחנו משפרים. אין לי ספק שזה המפתח לעתיד שבו תקשורת בין האזרח לרשויות תהיה באמצעות בוטים".

עם תחילת הגל הרביעי ועליית מספרי החולים החלו במפקדת אלון לתעדף את החקירות האפידמיולוגיות שממוקדות בגילים 60 ומעלה, חוזרים מחו"ל ואנשים בסיכון. אחריהם מתועדפים עובדים או מתגוררים בבתי אבות, במוסדות סיעודיים או במוסדות סגורים, ואילו שאר המאומתים נמצאים בתעדוף נמוך ומגיעים אליהם לעיתים רק אחרי 72 שעות.

משרד הבריאות ואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד