כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביקור אמריקאי במצרים

לקראת תהליך מדיני? ראש המל"ל ייפגש עם סאליבן

ראש המל"ל אייל חולתא ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בוושינגטון ביום שלישי הקרוב. באותה מסגרת יתקיים מפגש של הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקאי בעניין איראן. סאליבן יקיים היום שורת פגישות בקהיר עם גורמים מצריים שיעסקו בין היתר בתפקידה של מצרים בקידום "הביטחון והצמיחה" של הקשר בין ישראל והפלסטינים

לקראת תהליך מדיני? ראש המל"ל ייפגש עם סאליבן
ראש המל"ל איל חולתא צילום: באדיבות המצלם

ראש המטה לביטחון לאומי אייל חולתא ייפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן בוושינגטון ביום שלישי הקרוב.

הבית הלבן מסר כי באותה מסגרת יתקיים מפגש של הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקאי בעניין האסטרטגיה המדינית במסגרת ההתמודדות מול האיום האיראני.

עוד נמסר כי סאליבן צפוי לערוך היום (רביעי) שורת פגישות בקהיר עם גורמים מצריים שיעסקו בין היתר בתפקידה של מצרים בקידום "הביטחון והצמיחה" של הקשר בין ישראל והפלסטינים. זאת, בהמשך לביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט במדינה מוקדם יותר החודש.

בתוך כך, ארה"ב פנתה לסין בבקשה לצמצם את רכישת הדלק מאיראן, כך מסרו גורמים רשמיים בממשל האמריקאי ובאירופה לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. הפנייה התבצעה כחלק ממאמצי ארה"ב להחזיר את איראן לשולחן הדיונים על הסכם הגרעין.

כזכור, ראש הממשלה בנט אמר אתמול כי ישראל תמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. בפגישה עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק לאחר נאומו בעצרת האו"ם, אמר בנט: "אנחנו עובדים עם עמיתינו האמריקנים, אבל דוגלים בגישת 'אם אין אני לי, מי לי'. לא נעשה מיקור חוץ לביטחוננו ולא נפקידו אפילו בידי חברינו הטובים ביותר". בנאומו בעצרת האו"ם בערב החג, אמר בנט אומר כי יש ראיות ברורות לכך שאיראן מתכוונת לייצר נשק גרעיני באתרים סודיים.

איראן סכסוך ישראלי פלסטיני מצרים ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד