כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סערה פוליטית

האסטרטגיה מאחורי המתקפה של רה"מ בנט

המתקפה של בנט נגד אנשי המקצוע במשרד הבריאות מעל בימת העצרת הכללית באו"ם ומיד לאחר מכן בתדרוך לכתבים, עוררה סערה גדולה בתוך הממשלה ומחוצה לה. הפרשן ירון אברהם מסביר מה הסיבה לאסטרטגיה בה נוקט בנט: תקיפת אנשי המקצוע במשרד הבריאות

האסטרטגיה מאחורי המתקפה של רה"מ בנט
נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

המתקפה של בנט נגד אנשי המקצוע מעל בימת האו"ם ובהמשך בתדרוך לכתבים, עוררה סערה גדולה בתוך הממשלה ומחוצה לה. אנשי המקצוע זכו לגיבוי מאנשי ציבור רבים, וביקורת מופנית ללא הרף לעבר ראש הממשלה נפתלי בנט. אם כן נשאלת השאלה מדוע בחר ראש הממשלה דווקא באסטרטגיה הזו של תקיפת אנשי המקצוע, כשסביר להניח שהוא ידע מראש את התוצאות?

כתב 'ערוץ 12' ירון אברהם מסביר כי ההחלטה של בנט לתקוף כעת את אנשי המקצוע במשרד הבריאות סביב מדיניות הסגרים נובעת מהעובדה שבנט צופה את העתיד, ומבין שאנחנו עומדים לקראת ירידה משמעותית בתחלואה בתקופה הקרובה - לאחר גל רביעי ממושך - וכל זאת ללא סגרים כלל. ראש הממשלה מסיק מכך שבעוד מספר שבועות יוכל להציג את עמדתו שהתנגדה לסגרים שדרשו אנשי המקצוע, ולהציגה כדעה הצודקת לבסוף. בנוסף, בנט סבור שדעת הקהל בישראל נוטה ברובה לדעתו נגד הסגרים.

אברהם כותב: "נתוני התחלואה צפויים להמשיך לרדת, נתוני ההתחסנות בבוסטר יעלו משמעותית והאסטרטגיה של "פתיחת המשק" תיראה מובנת יותר. פתאום, האזהרות של מומחי משרד הבריאות ייראו פתטיות וראש הממשלה ייתפס כמי ששמר על השפיות אל מול ההתרעות. בנט מקווה לזה, שואף לזה, ועכשיו גם הנתונים מתחילים להתכתב עם השאיפה".

ביום שני, מעט לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, תקף ראש הממשלה את אנשי המקצוע של משרד הבריאות בתדרוך מיוחד לכתבים: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת, הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר - הם גמגמו", תקף רה"מ.

נפתלי בנט קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד