כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפינוי מאפגניסטן

אבו דאבי: עשרות ילדים מוחזקים על ידי ארה"ב בשדה התעופה

מטוס ועליו מעל למאה ממפוני אפגניסטן, קורקע בשדה התעופה באבו דאבי כיוון שלא קיבל עדיין אישור נחיתה בארה"ב | בין הנוסעים התקועים - עשרות ילדים שישנים על ספסלים במקום

אבו דאבי: עשרות ילדים מוחזקים על ידי ארה"ב בשדה התעופה
הילדים בשדה התעופה באפגניסטן צילום: ארגון Project Dynamo

מטוס צ'רטר שהיה אמור לטוס לארה"ב מאבו דאבי ועליו למעלה מ-100 מפוני אפגניסטן, כולל אמריקאים, קורקע ביום שלישי בשדה התעופה של איחוד האמירויות הערביות לאחר ביטול אישור הנחיתה שלו בארה"ב.

הטיסה שיצאה מאפגניסטן על ידי פרוייקט ארגון 'דינמו' - ארגון הומניטרי, יצאה משדה התעופה של קאבול לשדה התעופה באבו דאבי עם 117 אנשים על הסיפון, כולל 59 ילדים, כך מסר יו"ר הארגון בריאן שטרן לסוכנות הידיעות רויטרס.

שטרן מסר כי התוכנית הייתה להעביר את הנוסעים למטוס צ'ארטר של חברת 'אתיופיאן איירליינס' לשדה התעופה הבינלאומי ג'ון קנדי ​​בקווינס. אולם סוכנות המכס והגבולות האמריקאית העבירה את הטיסה לשדה התעופה הבינלאומי של דולאס מחוץ לוושינגטון, ואז ביטלה את אישור הנחיתה בכל מקום בארה"ב, כך על פי שטרן.

ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי שישה אמריקאים, 83 מחזיקי גרין קארד ושישה אנשים עם אשרות הגירה מיוחדות לארה"ב נמצאים על הטיסה שקורקעה. גורם בממשל ביידן אמר ל'רויטרס' כי בדרך כלל לוקח זמן לאמת את זהות נוסעי טיסות הצ'רטר לפני שהם מופנים לנחיתה בארצות הברית.

הארגון פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי 59 ילדים ישנים על הספסלים: "כרגע יש לנו 59 ילדים שישנים על כיסאות שדה תעופה ורצפות שדות התעופה הקרות, בלי מיטה חמה עם ארוחה חמה, כי ממשלת ארה"ב ביטלה את אישור הטיסה שלנו לכל נמלי התעופה האמריקאים, הם נמלטו מהמשטר שם, לא יכול להיות שאמריקה עושה ככה לאמריקאים".

הארגון הודה לאיחוד האמירויות; "הייתם חברים נהדרים ובעלי ברית נאמנים במבצע הזה, לא יכולנו לעשות את זה בלי האירוח שלכם, אנו אסירי תודה על ידידותכם , תודה".

אפגניסטן אבו דאבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד