כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מהדורה מורחבת

עמוס במיוחד: לייבל'ה מסכם חודש של חגים

לאחר הפסקה קצרה שהחלה בצום גדליה, לייבל'ה מסכם הערב את החגים במדור מורחב | והשבוע: העיתונאי והפרשן שנצפה ליד הגר"ח קנייבסקי בזמן הביקור בויז'ניץ; אמן הרגש החסידי ששם פתק באבני הכותל; עם מי חגג יו"ר ש"ס אריה דרעי הקפות שניות? והשר לשעבר שאכל מהדרין בערב כיפור

עמוס במיוחד: לייבל'ה מסכם חודש של חגים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עייף מהחגים בצורה בלתי רגילה. אם חשבתם שלייבל'ה נח בחג - תדעו שלא. לייבל'ה יכול לספר לכם כי הוא לא הפסיק לעבוד במהלך ימי החג – הכול היה בבחינת דבר האבד ואיבוד ממון, לאחר הסגר בשנה שעברה.

בהקשר לכך, לייבל'ה שמע ווארט אדיר: מדוע בפסח הכל חומרות ובחג הסוכות הכל קולות, כמו למשל דופן עקומה, לבוד, מצטער מהסוכה וכו'?

וכבר אמר מי שאמר, ההבדל הוא פשוט מאוד: בפסח הנשים מכינות ובסוכות הגברים מכינים הכל, וכך באמת היה בחג.

לייבל'ה דיווח בערב החג על המחסור החמור בענף המזון, לייבל'ה הצטייד בעשרות שקיות חלב עמם הוא נתקע לאחר שהמחסור הסתיים. לייבל'ה כמו כולם קם בנץ כדי לתפוס מקום בתור לירקות עלים אצל הירקן. בנס הצליח לייבל'ה לחלץ שתי חסות אחרונות שחולצו מהמשטח, אבל סלרי וכוסברה הוא לא הצליח להשיג.

משפחות מרוקאיות רבות שוקלות לעבור להיתר מכירה רק בשל המחסור בכוסברה שכידוע זהו מוצר צריכה בסיסי לדג מרוקאי.

ומכאן לייבל'ה יוצא לסכם את כל חודש החגים המפרך מצום גדליה (אז פורסם הלייבל'ה האחרון), שבת, חג, שבת חג וחוזר חלילה, לייבל'ה מדגיש: אין תיעודים משבתות וימים טובים עקב כך שהגוי לא עובד במועדים.

את השר לשעבר ח"כ אריה דרעי ראה לייבל'ה רוקד עם השפירער-רוב בשמחת הקפות שניות במוצאי יום טוב שני במעונו של הנגיד אהרן וולפסון.

בהקפות שניות בחצר חסידות ויז'ניץ ראה לייבל'ה את רה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין, יחד עם העסקן הביתרי ואיש החינוך חיים גרינוולד, יושבים מרותקים לשירה האדירה בבית המדרש הגדול.

אפרופו ויז'ניץ, בטיש של ערב יום כיפור ראה לייבל'ה את המוח של 'קופת העיר' הרב פלנר ואת הרב יעקב כהן, כשהם עומדים בדחילו ורחימו בטיש של ערב היום הקדוש.

במוצאי יום כיפור ראה לייבל'ה את הנגיד שמוליק הלפרין לוקח הפסקה מצילומי האינסטגרם בביתו ועומד כראשון החסידים בטיש של חסידות לעלוב בבית שמש, לרגל היארצייט של הרבי הקודם. 

בשיא נעילת החג, מי שנצפה על הבמה בחצר החסידות בביקור ההיסטורי של שר התורה הגר"ח קנייבסקי בויז'ניץ הוא איש התקשורת ישראל כהן (משמאל) חסיד ויז'ניץ בפני עצמו. ללייבל'ה נודע כי כהן פעל מאחורי הקלעים סביב הביקור ולא נח לרגע.

בסוכת הגדולה שבמרכז חסידי ויז'ניץ ראה לייבל'ה את חנוך זייברט, מנחם שפירא, שיקי מנדל וגם שמחה שטיצברג יושבים ומביטים במהלך שמחת בית השואבה. 

את המשנה לראש עיריית בני ברק מנחם שפירא, ראה לייבל'ה משתתף במשאו ההיסטורי של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בויז'ניץ. לייבל'ה ראה את שפירא בצמוד לאדמו"ר מויז'ניץ וראש ישיבת ויז'ניץ הגר"מ ארנסטר.

בחצר סאדיגורה ראה לייבל'ה את המנצח לבית 'מלכות' פנחס ביכלר שהגיע בהושענא רבא לקבל עוגה ממורו ורבו הרבי מסאדיגורה שבירכו בחמימות.

סרטון השנה של חול המועד סוכות תשפ"ב היה הכוכב הטורקי הבינלאומי, קוקסל באבא המוכר לכולנו מהמדבקות בוואטספ הוא פירק לחתיכות את יועץ התקשורת ירח טוקר ששהה בחג במלון ורסאצ'ה בדובאי. ירח שיצא לשניה מהסוכה זכה בפתע פתאום למפגש ראשון של אישיות ישראלית בכירה עם הידוען האהוב בישראל. 

הכוכב הטורקי ויועץ התקשורת ירח טוקר

את העיתונאי ועורך 'משפחה' יוסי אליטוב ראה לייבל'ה בחול המועד בשריד בית מקדשנו הכותל המערבי, מתפלל בדבקות עם לוק חדש של כובע צר שוליים.

את העיתונאי משה גלסנר, ראה לייבל'ה נהנה מכל רגע בהופעה של שולי רנד בבנייני האומה, עד שהחליט לתעד בעצמו את הרגעים. 

איש התקשורת והיועץ יצחק פלדמן נצפה עושה את החג בפולין מכחישת הקורונה. ללייבל'ה נודע כי פלדמן בחסדי השם חגג את שמחת בת המצווה של בתו הבכירה וכאות מתנה יצא לנענע את הלולב בבית המדרש של גור העתיק בגורא קלווריא. פלדמן נענע כמו שיטת החזון איש והמסתעף.

את העורך הראשי של 'הדרך' אברהם דב גרינבוים ראה לייבל'ה מתברך בברכת כהנים באהבה מהגר"י כהן בנו של נשיא המועצת לאחר תפילת שחרית בחול המועד בסוכת יו"ר ש"ס אריה דרעי. 

העיתונאי אבי רבינא מרדיו קול חי נצפה בחול המועד מנענע בכביש 6 לאחר שיצא עוד קום הנץ לכיוון צפון. לייבל'ה התרגש השבוע להאזין לרדיו ולשמוע את אבי מגיש לראשונה את המהדורה המרכזית. 

העיתונאי של הציונות הדתית דביר עמר (שחש בליבו לפני התקדש שמחת תורה וברוך ה' חזר לאיתנו) נצפה בשמחת בית השואבה המסורתית בישיבת 'מרכז הרב' בה למד מכבד את אביו ומצטרף לריקודים לאחר הצגת התו הירוק.

את השר לשעבר צחי הנגבי פגש לייבל'ה ב'הלו תימן' בירושלים, לאחר שחזר ממשחק ובא לחגוג ניצחון בערב כיפור באוכל מהדרין. 

את רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ראה לייבל'ה כאחד האדם ממש בשוק מחנה יהודה מתוכנן לחג בקניות עם המדים. 

ברחובה של ג'נבה נראה בהכנות אחרונות ליום כיפור הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר, רבה של קהילת מחזיקי הדת במקום, לצדו של ידידו צביקה פלדמן.

בליל הושענא רבא, טייל לייבל'ה להנאתו ברחוב חזון איש בבני ברק, תחילה ראה את הבנש"ק יואלי רוקח, הנכד המפורסם ביותר בחצר מכנובקא בעלזא כשהוא בהכנות אחרונות לחג. 

מיד לאחר מכן ראה את הנכד של הגר"ח, יענקי קנייבסקי, עומד בפתח ביתו ברחוב חזון איש וממתין לנסיעה לרשב"ם. בקרוב יעבור הנכד לדירה ברחוב רשב"ם. 

באסרו חג של סוכות ראה לייבל'ה את אמן הרגש היהודי מוטי שטיינמץ מגיע לכותל עם שטריימל ובגדי חג. שטיינמץ שוחח עם המתפללים ולאחר מכן שם פתק בכותל. 

בסבב של שמחות בית השואבה ראה לייבל'ה את הזמר אהרון רזאל בסוכת קרלין סטולין מפזז ומכרכר לפני ה'. 

ריקוד סוער ראה לייבל'ה בישיבת 'אורייתא' בירושלים: עמוד התווך של הישיבה יענקי ברגר עם ראש הישיבה הרב דוד שפר שיצאו בריקוד סוחף עם הזמר ארל'ה סמט והמלחין בנצי שטיין. 

ארל\

את היוצר והשחקן מני וקשטוק מ'ברדק' ראה לייבל'ה מצלם משהו סודי בזכרון יעקב. אנחנו נמתין לתוצאות. 

בעל התזמורת והנגן עמי כהן שכבש את שמחות בית השואבה נתפס מכוון את הוויז בדרכו לעוד אירוע.

את הזמר שלומי גרטנר ראה לייבל'ה בעצרת תפילה בלונדון מתפלל בכוונה גדולה בערב יום כיפור. 

מי שזכה לקבלת רימון בערב יום כיפור במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי היה הרב יצחק אוסטרליץ, מנכ"ל איגוד הסמינרים, שידיו רב לו בעשיה לכלל ולפרט. 

הצלם אברומי ברגר הגיע חבוש בשטריימל להתברך במעונו של הרבי מנדבורנה בערב יום כיפור. אברומי הגיש קויטל וקיבל ברכה מיוחדת. 

בליל הושענא רבא תפסה עדשת לייבל'ה את עו"ד גיל גולן מסתופף בסוכת הפוסק הצעיר הגאון רבי עמרם פריד. 

בערב החג יצא לייבל'ה לשווקים ופגש בגבעת שאול את האיש שלא מפסיק להצחיק אותנו הרב אבא טורצקי יחד עם בנו, שקועים בחירת ארבעת המינים. 

ולמחרת בגבעת שאול פגש לייבל'ה את הרב אליאב מילר יו"ר 'לב שומע' בקניית ארבעת המינים לילדיו שעה להתקדש החג.

את איש החסד ומרוקו יהודה אזרד ראה לייבל'ה רוכש אתרוג מרוקאי למשפיע הגה"צ הרב מנחם ביטון, תוך כדי שהוא מראה לרב את האתרוג בשיחת זום. 

בשוק של 'זופניק' בירושלים ראה לייבל'ה את קמב"ץ זק"א בירושלים בנצי אוירינג בודק את הפיטם של האתרוג מכל הכיוונים. 

יו"ר סניף זק"א ברחובות נתן נוישטט פגש בשוק ארבעת המינים בבית כנסת פא"י ברחובות את הגר"א רובין מהבד"ץ ושאל אותו על כשרות ארבעת המינים. 

סגר"ע אלעד יהודה בוטבול נראה מתברך בחול המועד בשמחת בית השואבה מהרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר רב אב"ד ויזניץ אלעד. 

את דודי מילר המפורסם מ'התפאורה' ראה לייבל'ה מחלק קיגל בטיש של האדמו"ר מדזי'קוב ויז'ניץ בבית שמש.

בסוכה של הפרשן הבכיר בישראל עמית סגל ראה לייבל'ה את עורך דין ישראל ענדען מקבל את הספר עם הקדשה אישית מיוחדת. 

בחול המועד נערכה חגיגה גדולה אצל בערל'ה בגבעת שאול, שם כמיטב המאכלים והמוזיקה הטובה הגיעו המונים. מי שהגיע לברך היה ראש העיר משה ליאון. 

האיש ו'זירה פוליטית' יוסל'ה ברגמן הגיע עם התו הירוק לבית המדרש של חסידות ויז'ניץ שם באמצע שמחת בית השואבה קיבל הודעה דחופה ורץ בחוץ לדווח. 

לייבל'ה אוהב את מנייני המוזיקה בחול המועד, באחד מהם ראה בבית שמש את ניסים בלאק הראפר החסידי של כל הזמנים רוקד ורוקד יחד עם ישראל רויכר מלך הסלולר של בני ברק. 

ניסים בלאק במנין מוזיקלי בחול המועד סוכות

את האדמו"ר מאשלג ראה לייבל'ה בקניות אחרונות לחג ב'אושר עד' כשהוא עטוי מסכה. 

לייבל'ה יצא לשכונה החבדי"ת בברוקלין קראון הייטס בליווי הצלם לוי נוישטט שם לכד את המפורסמים ואת אלו שהגיעו מישראל.

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד ורדיגר, נצפה עורך קניות לחג הסוכות, מצטייד באתרוג קלבריא ומשוחח עם המוכר בחנות הטמבור של פינסון.

גם גדול הזמר החסידי אברהם פריד הגיע לשכונה ונצפה בהכנות האחרונות לחג.

מי שנצפה בשמחת בית השואבה בשכונת קראון הייטס בניו יורק היה עיתונאי ישראל היום מתי טוכפלד שבא לבדוק אם בנט מחלל שבת. 

גם הזמר החסידי מיילך קאהן בא לשכונה ונלכד בעדשה. 

אנשי התקשורת צבי טסלר (איש דיווחי הקורונה) ואורי רווח נצפו בליל הושענא רבה בסמוך למרכז חב"ד העולמי 770. 

בניו יורק ראה לייבל'ה יום הולדת פרטית באמצע הלילה אחרי ההקלטות למפיק הוותיק יוסי טיברג עם המלחין חזקי וייס והצוות. 

במהלך שמחת בית השואבה בליל הושענא רבא בבני ברק נצפה רל"ש סגר"ע בני ברק יהודה ברטלר משמח בשירי רגש את הסועדים.

את יוחי הוכהייזר ראה לייבל'ה בחג הסוכות מביא אתרוג שמצופה עם בשמים לאדמו"ר מבעלזא. לייבל'ה זוכר כי מי שהיה מביא בעבר את האתרוג עם הבשמים בכל פעם היה ר' מוטי קליין ז"ל.

בערב יום כיפור ראה לייבל'ה את יחזקאל פקשר האיש החזק של כללית בציבור החרדי מסתודד עם הגרש"א שטרן בענייני רפואה והלכה.

איש הקשרים אליהו שכטר הגיע בחול המועד לביקור חג בסוכתו של ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, ראש העיר, קיבלו בכבוד רב. 

המונים נהרו בחול המועד סוכות לסוכתו של יואליש קרויס לאחר המלחמה בקופת חולים לאומית, אלפים גדשו את הסוכה ומעולם לא אמר אדם צר לי המקום.

את האיש ו'פילפוליטיקה' השחקן החסידי המוצלח חיים אליעזר פונפנדר ראה לייבל'ה בסוכה בסלפי חגיגי עם יואלי. 

שמחה גדולה בחול המועד, הבחור לייבוש לוי המתנדב הארצי שהקים ארגוני עזרה ומסגרות לבחורים, מבוגרי חסידות גור ומראשי המתנדבים בקהילת דינוב בארגון המסעות לציון הבני יששכר התארס בחול המועד עם בחירות ליבו לאחר שקיבל את ברכתו של הרב פנחס פאמפ מדינוב בחתונת בנו לפני מספר חודשים. מאות החברים הגיעו מיד עם היוודע הבשורה המשמחת לאחל מזל טוב לחתן בבית הרב צבי מיכל הלר ולאחריו השמחה המשיכה בביתו של ראש הקהל של דינוב כפר סבא הרב מוטי אלבוים והחגיגות נמשכו עד אור הבוקר.

ולפינת המזל טובים השבועית - המסכמת את חודש הרחמים והחגים:

ברכת מזל טוב ליו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני לרגל שמחת הולדת הנינה הראשונה, נכדה לבנו מיכאל בת לחתנו אלי כהן הלפרין.

ברכת מזל טוב למ"מ ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לרגל שמחת נישואי בנו ביום שני הבא באולמי היכלי מלכות בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי שניאור ובר עורך 'מרכז העניינים' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לנגיד החרדי דן גרטלר לרגל שמחת הולדת נכדו, בן לחתנו הרב מרדכי שחטר נכד הגר"ח שחטר ממודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לחבר הכנסת לשעבר אליהו ברוכי מ'דגל התורה' לאירוסי בנו הבחור משה מבחירי ישיבת 'אור ישראל'.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בני ברק ומנכ"ל מוסדות ערלוי, פרץ אברמוביץ לרגל שמחת הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בית שמש אברהם נחמן פרנקל, לרגל אירוסי בנו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לעו"ד גדליהו בן שמעון סגן ראש עיריית בני ברק לרגל שמחת הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לדודי כץ רל"ש סגרה"ע ב"ב שלמה קוסטליץ לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור משה ויינפלד מבחירי ישיבת 'חיי משה'.

ברכת מזל טוב לאמן הרגש העולמי מוטי ויזל לרגל שמחת הולדת הבת בשעטו"מ. 

ברכת מזל טוב לזמר מוישי שפריי לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לצבי חסיד מנכ"ל זק"א ת"א לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור יהודה בשעה טובה ומצלחת.

ברכת מזל טוב למוטי סנדרוביץ גבאי הרה"צ רבי חיים מאיר אב"ד קרית ויז'ניץ לרגל שמחת הולדת השלישייה בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לישראל פרנקל נציג חסידות סלונים ב'מועצת הקהילות' הרל"ש של מנכ"ל 'שיח סוד' לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדוב שמואל רוט מעסקני הכנסת אורחים בישטנא באוקראינה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו הבה"ח ארי רוט. שמחת הבר מצוה תיערך הערב באולמי בית הלל בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאיש החסד ישראל ירט מנכ"ל סניף עזר מציון בירושלים לרגל הולדת הבת בשעטו"מ. ירט מזמין את הציבור לקידוש ענק שיתקיים השבת 'שבת בראשית' באלעד.

ברכת מזל טוב לעסקן הלל רובינשטיין רכז מתאמי מכבי מחוז צפון לרגל שמחת החלאק'ה לבנו. 

ברכת מזל טוב לאיש העסקים שמוליק גפנר מ'גפנר ביטוחים' לרגל שמחת הולדת הבן. לאחר הלידה רכש גפנר 'אתה הראת' בסכום עתק למגיד השיעור הגרח"מ כץ בבית המדרש ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאסטרטג מתתיהו דייטש לרגל שמחת הולדת התאומות בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לבנימין מנדלזון, נכדו ונאמנו של הגר"א רובין ראש מערכת הכשרות בד"צ מהדרין, לרגל הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לשמעון עזרי לרגל שמחת הברית לבנו כאות הכרת הטוב הגיע הגר"ש בעדני לשמש כסנדק. שמעון עזרי מסיע את הרב בעדני כמדי יום מהבית לכולל. 

ולסיום, ברכת מזל טוב לצלם הוידאו דב קורלנסקי, לרגל שמחת הולדת נכדו בן לבנו הבכור שמוליק קורלנסקי.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד