י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יקבל מקדמה שמנה

עמית סגל: מה ניתן להסיק על עתידו הפוליטי של נתניהו מכתיבת הספר?

הפרשן עמית סגל טוען כי ניתן להסיק מהפרסום על כך שנתניהו עומל בימים אלו על ספר חדש, כי פניו להמשיך לעסוק בפוליטיקה הישראלית | לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: גם לעשות כסף וגם להישאר בפוליטיקה

עמית סגל: מה ניתן להסיק על עתידו הפוליטי של נתניהו מכתיבת הספר?
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשנית דנה וייס טענה באולפן ערוץ 12 כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו עומד בצומת ועליו להחליט לאן פניו מועדות בכל בנוגע לעתיד משפטו. לדבריה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט עוד נותרה פינה חמה לנתניהו, אך יועמ"ש חדש שיחליפו בתפקיד לא יהיה מחויב לנתניהו כלל ולפיכך לראש האופוזיציה כדאי כעת ללכת על עסקה בנוגע לתיקיו.

הפרשן עמית סגל ציין בהמשך לדבריה של וייס כי ניתן להסיק מהפרסום השבוע על כך שנתניהו עומל כעת על כתיבת ספר חדש, שכוונתו להמשיך בזירה הפוליטית הישראלית. סגל מסביר כי לפי החוק לחבר כנסת אסור להשתכר ממקור נוסף, מלבד ספרים.

עוד מציין סגל כי נתניהו יקבל על כתיבת ספרו מקדמות נאות בארה"ב, שם ראש הממשלה הישראלי לשעבר נחשב שם גדול, ולמעשה נתניהו אומר לעצמו שבאמצעות כתיבת הספר הוא יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה: גם לעשות כסף וגם להישאר בפוליטיקה.

באתר 'וואלה' דווח השבוע כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוקד בשבועות האחרונים על כתיבת ספר חדש, לאחר שהודח מתפקידו כראש הממשלה אחרי 12 שנות כהונה רצופות.

לפי גורמים פוליטיים, מאז שב נתניהו מחופשתו בהוואי בחודש שעבר, הוא מקדיש חלק ניכר מזמנו לכתיבה. הספר צפוי לשלב בין זיכרונות וחוויות מנקודות ציון בכהונתו עם פרקים ממשנתו האסטרטגית, כלכלית ומדינית, ובכלל זה המאבק בגרעין האיראני, הסכם החיסונים עם 'פייזר' ו'הסכמי אברהם'.

מקורביו מעריכים כי גם את הספר הזה הוא כותב באנגלית, ששגורה בפיו ברמת שפת אם, והוא מיועד בעיקר לשוק האמריקני, אך לא מן הנמנע שיתורגם בהמשך לעברית.

אם אכן הספר יצא לאור, הוא יהיה ספרו הרביעי של ראש הממשלה הקודם. הספרים שכתב: 'מקום תחת השמש', 'מלחמה בטרור', ו'הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח'.

בנימין נתניהו אופוזיציה ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד