י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תאבק למנוע גרעין איראני

שרת החוץ: "אין חבר קרוב יותר לבריטניה מאשר ישראל"

שרת החוץ החדשה של בריטניה מדגישה את הצורך בחיזוק הקשרים עם ישראל והבטיחה לעשות הכול כדי שאיראן לא תהפוך למעצמה גרעינית

שרת החוץ: "אין חבר קרוב יותר לבריטניה מאשר ישראל"
בניין הפרלמנט הבריטי צילום: pixabay

ליס טראס, שרת החוץ החדשה של בריטניה, קראה לקיים מערכת יחסים עמוקה יותר עם ישראל, בנוגע למסחר, טכנולוגיה וביטחון. היא ציינה כי היא פועלת שאיראן לא תהפוך למעצמה גרעינית.

השרה החדשה אמרה כי בריטניה רוצה לבנות בריתות ברחבי העולם, כולל עם ישראל עליה אמרה, "אין חבר ובן ברית קרוב יותר מישראל לבריטניה". טראס הוסיפה כי כללי האיחוד האירופי הגבילו את הקשרים לפני כן עם ישראל, אך לדבריה, "הסכם הסחר החדש של ישראל - בריטניה יביא להסכם חדש לגבי טכנולוגיה ומוצרים חקלאיים". היא אמרה כי "זאת תהיה עסקת סחר פנטסטית".

"אנחנו רוצים לעבוד עם בעלות ברית דומות כמו ישראל שהיא חדשנית טכנולוגית ענקית, אנו זקוקים ליחסים טכנולוגיים עמוקים הרבה יותר עם ישראל". היא פנתה לאיראן ואמרה: "אנו עובדים יום ולילה עם בני בריתנו ברחבי העולם כדי למנוע מהמשטר בטהרן להפוך למעצמה גרעינית".

כזכור, שרת החוץ ליז טראס, נפגשה עם שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדוללהיאן, בכינוס עצרת האו"ם בניו יורק. דובר ממשלת בריטניה אמר אז, כי השרה טראס קראה לאיראן לשוב למשא ומתן בווינה על חזרה להסכם הגרעין.

ליז טראס החליפה את שר החוץ לשעבר של בריטניה, דומיניק ראב, שמונה לתפקיד שר המשפטים וסגן ראש ממשלת בריטניה. לאחר ביקורת שספג על ניהול הנסיגה של בריטניה מאפגניסטן. ליז טראס, כיהנה לפני המינוי הנוכחי כשרה לענייני סחר בינלאומי.

בריטניה שרת החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד