ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
כל הקהילות נרתמו למאבק

מהומה בשכונה: החילונים התעמתו עם החרדים במשך 4 שעות

בני הקהילה הליטאית בשכונת 'בצוותא' בחריש ניסו להקים אוהל לבית כנסת, אך לאחר ארבע שעות של עימותים עם קיצונים חילונים שהגיעו להפריע - הוזעק ראה"ע הדתי והורה על פירוק האוהל

מהומה בשכונה: החילונים התעמתו עם החרדים במשך 4 שעות
פירוק האוהל בחריש צילום: מתוך הפייסבוק של ראה"ע

מהומה פרצה אמש (רביעי) בחריש, כשקבוצה של תושבים חילונים הגיעה להתעמת עם קבוצה של תושבים חרדים שהחלו בבניית אוהל עבור בית כנסת בשכונת 'בצוותא' בעיר.

האברכים התחילו בהקמת האוהל על שטח שומם בשכונה, זאת כדי לא להגיע למצב של קיום מנייני תפילה בתוך בוץ ושלוליות מים, כתוצאה מהגשמים היורדים בתקופת החורף.

אחד התושבים סיפר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הקיצונים החילונים ניסו למנוע את הקמת האוהל והתעמתו עם האברכים שנעלו את המתחם, כעבור ארבע שעות של מהומות, והתערבות של עשרות שוטרים שהגיעו למקום - הוזעק ראש העירייה (הדתי) יצחק קשת שהורה לצוותים של העירייה לפרק את האוהל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקהילה הליטאית, שחבריה הקימו את האוהל, לא נשארה בודדה במערכה, וכל הקהילות החרדיות בשכונה יצאו לתמוך במאבקה, ביניהן, קהילת פרושים, תולדות אהרן וקהילת 'שבת אחים' של יוצאי עדות המזרח בראשות הרב אלקבץ.

ראש העירייה יצחק קשת כתב לאחר מכן: "הוריתי הערב לפרק באופן מיידי אוהל תפילה שהוקם ללא אישור בשטח ציבורי בשכונת בצוותא. עובדי עירייה פירקו את האוהל בליווי משטרתי".

"סביב הקמת האוהל התרחש הערב אירוע קשה מבחינה קהילתית: עימות בין תושבים חילונים לתושבים חרדים שגלש לאלימות של ממש".

"ההתרחשות הזו בעיניי בלתי נסבלת. התנהגות בריונית לא באה בחשבון. אני מתנגד נחרצות לכל ניסיון מכל צד שהוא לקבוע עובדות במרחב הציבורי באופן חד צדדי, ולכן החלטתי שהאוהל יפורק מייד".

"אני רוצה להעביר מכאן מסר ברור לכולם: חריש היא עיר מעורבת, עיר של כולם – חילונים, דתיים וחרדים. מי שלא מעוניין לחיות ביחד, כנראה שחריש לא מתאימה לו. מי שרוצה להתבדל פשוט לא ימצא כאן את מקומו. כל ניסיון לכפייה או לקביעת עובדות בשטח באופן חד צדדי ייתקל בתגובה נחרצת ובלתי מתפשרת".

"אני מכיר בצורך לבית כנסת בשכונה ואנחנו עובדים על פתרונות, אבל לא זאת הדרך. הדברים ייעשו בצורה מסודרת כפי שנעשו בשכונות הוותיקות יותר. העירייה מצידה תעשה כל מה שצריך כדי שהסדר הציבורי יושב על כנו וכדי למצוא מענה מתאים לצרכים של כל הצדדים. אבל צריך גם רצון טוב ונכונות לחיים משותפים כדי שיהיה אפשר לחיות בשכונה - בצוותא", לשון הודעת ראש העירייה.

חריש יצחק קשת הריסת בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד