ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הגשת מכתבי ההתפטרות

סאגת המתמחים: הפוליטיקאים מגבים רק בדיבורים

משרד הכלכלה הציע מתווה, אך המתמחים הרפואיים לא מקבלים אותו ומאיימים כי יגישו היום 2,360 מכתבי התפטרות |הפוליטיקאים מגבים, בעיקר במילים | "מקווה שיתעשתו, הולכת להיות פה קטסטרופה"

סאגת המתמחים: הפוליטיקאים מגבים רק בדיבורים
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

בחודשים האחרונים מתקיימות מחאות רבות של מתמחים לרפואה ברחבי הארץ, הסיבה למחאות - מספר השעות הארוך במיוחד בו הם נדרשים לעבוד, כ-26 שעות ברצף.

אמנם, משרד הכלכלה הציג מתווה חדש לקיצור התורנויות, לכדי 18 שעות עבודה, אך ארגון המייצג את המתמחים לרפואה בשם 'מרשם', לא קיבל את המתווה, ובמסיבת עיתונאים אתמול (רביעי), הודיע כי בכוונת הרופאים המתמחים להגיש היום (חמישי) 2,360 מכתבי התפטרות, במידה ומתווה לקיצור התורנויות לא יתקבל.

ד"ר שני סבוראי בנד, ממובילות מאבק המתמחים אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל: "בהחלט מתכוונת להגיש את מכתב ההתפטרות". בנד מציינת, "יש סיכוי לשנות את דעתנו, אבל כרגע, ה'אין מתווה' שמוצג הוא בעייתי, ולא משפר את תנאי ההעסקה של 90% מהמתמחים בארץ - שגם אין להם למה לצפות. המתווה חל על פחות מחצי מהמתמחים בפריפריה".

עוד אמרה ‏ד"ר שני סבוראי בנד, על ההתפטרות ההמונית: "קשה לי לדעת מה יהיה בעוד שעתיים. אני מקווה שיתעשתו ויבינו שהולכת לקרות קטסטרופה. המערכת לא תצליח לשרוד בלי מתמחים במשך יום אחד".

יו"ר ועדת הבריאות, ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן התבטאה הבוקר בגלי צה"ל על המתווה של משרד הכלכלה ואמרה: "המתמחים עושים עבודה נהדרת. הם לא צריכים להתפטר. יש כאן בשורה אדירה שכוללת מתמחים בכל הארץ, הממשלה נוקטת צעדים הדרגתיים"

הד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים 'מרשם', השיבה: "מנסים להציג אותנו כאילו אנחנו לא מבינים את המערכת ושיש אילוצים גדולים מאיתנו. ברור לנו שאי אפשר לעשות הכל מיד, אנחנו חיים את המערכת כבר עשור. בצער רב, נגיש היום 2,500 מכתבי התפטרות"

ח"כ ויו"ר מפלגת שס, אריה דרעי גיבה הבוקר את המחאה, וטען, "צריך לעשות הכל למען המתמחים הללו". עוד הוסיף דרעי בכנות: "אני לא מאשים את הממשלה. כל הממשלות, גם אנחנו, לא ידענו להעריך את מסירותו של המתמחה".

מתמחים משרד הכלכלה עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד