י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התפטרות אלפי המתמחים

זאת הסיבה למשבר שפוגע בבתי החולים

המשבר המתמשך של המתמחים הרפואיים שהוביל בצהריים לצעד דרמטי בהתפטרות המונית, לא עוצר • הערב מתפרסם מדוע המשבר לא הסתיים בהסכמה כלשהי בין ארגון המתמחים למשרד הבריאות • ומדוע בעצם המתווה שהציגו השרים נדחה? 

זאת הסיבה למשבר שפוגע בבתי החולים
פלאש 90

משבר המתמחים הרפואיים שמוחאים חודשים רבים על כך שהם לא עומדים בנטל השעות הארוכות - 26 שעות עבודה ברציפות, שדורש מהם כיום התפקיד - נמשך.

כזכור, במשרד הבריאות והכלכלה הציגו בימים האחרונים מתווה חדש, לפיו יקוצרו שעות עבודתם של המתמחים. אך בארגון "מרשם" שמייצג את אלפי המתמחים לא התקבל המתווה, בטענה שהוא לא מספיק משמעותי מאחר והוא כלל הוספת תקנים חדשים שיורידו את העומס רק בערי הפריפריה וכן קיצור המשמרות רק ל-18 שעות. ובשל כך הגישו היום (חמישי) אלפי מתמחים את התפטרותם, וזו תיכנס לתוקף בעוד כשבועיים ימים.

הערב מתפרסמת הסיבה להחלטת משרדי הבריאות והכלכלה להוסיף במתווה תקנים אך ורק לבתי החולים בפריפריה - שבעקבותיה ארגון 'המתמחים' דחה את המתווה.

על פי הדיווח של כתב הבריאות, יואב אבן ב'חדשות 12' הסיבה היא החשש שבתי החולים הגדולים במרכז "יגנבו" את המתמחים הטובים מהפריפריה.

בנוסף דיווח אבן כי כדי לקצר את התורניות, בתי החולים צריכים לקבל יותר תקנים. והוסיף כי גורמי מקצוע במשרד הבריאות התריעו בפני השר ניצן הורוביץ שאם בתי החולים במרכז יקבלו תקנים נוספים במקביל לפריפריה, יעברו אליהם המתמחים החזקים והמוכשרים יותר.

עוד הוסיף, כי משרד הבריאות התעקש בגלל זה להחיל את הרפורמה רק בבתי החולים בפריפריה תחילה, החלטה שגרמה למשבר מול המתמחים.

מתמחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד