י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעוד המחבלים חופשיים

יומיים אחרי הבריחה מכלא גלבוע: מה נאמר בישיבה הסגורה

מחדל בריחת האסירים יהפוך אולי לימים לסרט או סדרה, ככל שהמחדלים הולכים ונערמים זמן המסך הפוטנציאלי הולך ומתארך. נחשף כי יומיים לאחר הבריחה קיימו בכירי קציני שב"ס, ישיבה מיוחדת ובה התייחסו לניסיון הבריחה מאותו כלא שהתרחש ב-2014, וללקחים שלא הופקו מאז

יומיים אחרי הבריחה מכלא גלבוע: מה נאמר בישיבה הסגורה
הכניסה לכלא גלבוע צילום: משה שי, פלאש 90

יומיים לאחר בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע, התקיים דיון הפקת לקחים שבו הצביעו המשתתפים, רובם קצינים בשירות בתי הסוהר, על בעיות רוחביות שניתן היה לטפל בהן שנים קודם לכן. בפגישה, שפרטיה נחשפו לראשונה אתמול (חמישי) על ידי כתבת המשפט של 'כאן חדשות', הייתה התייחסות להתנהלות החקירה שבוצעה לאחר ניסיון הבריחה הקודם מאותו כלא שסוכל בשנת 2014.

סגן מפקד המחוז, תת גונדר אריק יעקב אמר באותו דיון כי "הישנות המקרה מלמדת שלא התקבלו החלטות מספיק מעמיקות בזמנו".

כן צוטט ב'כאן חדשות', ראש אגף תכנון ולוגיסטיקה בשב"ס, גונדר חזי מרקוביץ', שטען בדיון שהתקיים כאמור יומיים לאחר הבריחה, בעוד המחבלים מסתובבים בחוץ כי "מדובר באירוע מכונן", וכי "ישנה הבנה שבעקבות צורת הבנייה נוצרה סוג של 'עיר תחתית' מתחת לאגף. רק לחלקה ניתן מענה נקודתי בשנת 2014. הגדרת בית הסוהר ברמה מירבית של אבטחה כבר אינה עומדת עוד במבחן המציאות. הפעם חייבים לתת מענה רחב, מענה נקודתי יביא את הארגון לאותו מצב בעוד כמה שנים".

בדיון השתתף גם כן, יועץ מנהרות מטעם צה"ל, שהסביר לנוכחים את הפעולות הנדרשות לחסימת המנהרה, וציין בפניהם כי ישנה משמעות גם לסוג הקרקע. "אסור למלא את כל החלל מתחת לבית הכלא כי המבנים עלולים לקרוס", הסביר. מנגד, ראש תחום מניעת הברחות, המליץ על איטום של כל החללים בכלא וטען בפני קציני שב"ס שישבו סביב השולחן: "ככל שלא נמלא - הדבר יהיה בתודעה של האסירים", הסביר.

כזכור בערב ראש השנה לפנות בוקר נמלטו מכלא גלבוע שבצפון, ששה מחבלים באמצעות מנהרה שחפרו במשך חודשים מתוך תא, כאשר הבולט והמוכר שבחבורה זכרייא זביידי מצטרף לבקשתו לתא יממה קודם לכן מבלי לעורר חשד כלשהו. אינספור מחדלים נחשפו עד כה שיכלו למנוע בנקל את הבריחה שהסתיימה כעבור שלושה שבועות עם תפיסתם של כלל המחבלים בהדרגה ובהפרש של שבוע ימים ללא כל פגע למי מהצדדים.

בריחת האסירים מכלא גלבוע שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד