כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרוש גיבור לפיגוע התאבדות

עמית סגל: נתניהו ישקול פרישה בקרוב?

הפרשן עמית סגל משחזר את נאומו של בנט במליאה בתחילת השבוע, ומספר על שתי הסיעות שמרכיבות היום את הליכוד: זו של נתניהו וזו שנגדו | וגם, האם נגמרו לנתניהו האופציות להפיל את הממשלה והוא ישקול פרישה?

עמית סגל: נתניהו ישקול פרישה בקרוב?
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' טוען הפרשן עמית סגל כי בליכוד יש כיום שתי סיעות: זו הקולנית שתומכת ביו"ר נתניהו וזו השקטה שמהווה אופוזיציה למנהיגותו של נתניהו. 

סגל משחזר את נאומו של ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף של הכנסת. תחילה הסיעה הרעשנית בליכוד הפריעה לנאומו, אך לאחר שהוצאו כמחצית מהסיעה, השתררה דממה. "ברבע השעה הראשונה של נאום ראש הממשלה שרר במליאת הכנסת רעש נורא. חברי הליכוד צעקו שוב ושוב אל בנט, והוצאו בזה אחר זה. ברבע השעה האחרונה, אחרי שחצי מסיעת הליכוד יצאה מהאולם, השתררה לפתע דממה שמאפיינת נאומי ראש ממשלה בטקסי יום זיכרון".

לדברי סגל, "אדלשטיין וכץ, דיכטר והנגבי, גמליאל ושטייניץ", בכירי הליכוד שנותרו במליאה עד לסיום נאומו של רה"מ בנט, "ישבו והקשיבו או סתם עברו על הווטסאפ". 

סגל מפרט את התוכניות שהתרוצצו בראשו של נתניהו כיצד לפרק את הממשלה. "תחילה תלה נתניהו תקוות בעריקה של גנץ, אך זו אינה נראית באופק. אחר כך נאחזו ברע"מ. אפשרות שלישית היא עריקה של אחד מאנשי תקווה חדשה, פליטי הליכוד". פרשן ערוץ 12 מציין כי "לא רבים שמו לב, אבל בהחלטת מזכירות הליכוד למנוע את חזרת העריקים במשך שמונה שנים, הוכנס סעיף המאפשר להם לשוב 'בנסיבות חריגות'". אך הוא מסייג וכותב: "לא שזה אמור לקרות בקרוב".

סגל טוען כי כעת בליכוד נאחזים בתסריט כמעט לא מציאותי לפיו אחד מהנורווגים של ימינה "יתנדב לבצע פיגוע התאבדות בממשלה" ויצביע נגד התקציב ובכך "יהפוך לגיבור הימין". אך סגל מצנן את ההתלהבות ומציין כי "הבעיה היחידה עם התסריט הזה היא שגם לו נמצא מתנדב למשימה, זה לא היה עוזר". מדוע? לדבריו, "בקואליציה קבעו את ההצבעה לשבוע שלפני הדד-ליין הסופי לאישור התקציב. אם מישהו יפיל את התקציב, ייפטרו ממנו במהרה ויעלו את ההצבעה מחדש".

לסיום כותב סגל כי, "אישור התקציב יהיה רגע מבחן משמעותי אפילו משנראה עכשיו". לדבריו, "ראש האופוזיציה מפזר כל העת רמזים על נפילה קרבה, אך לא על ההתחייבות להישאר בתפקיד גם אם הממשלה תמלא את ימיה. האם לאחר התקציב נתניהו ישקול פרישה?"

בנימין נתניהו הליכוד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד