כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאחר העזיבה האמריקאית

למעלה מ-50 הרוגים בפיגוע קשה באפגניסטן • צפו

בפיגוע קשה שהתרחש במסגד באפגניסטן בעיצומן של תפילות יום שישי, נהרגו למעלה מ-50 אזרחים ועוד רבים אחרים נפצעו. בטליבאן מפנים אצבע מאשימה לעבר דאעש

למעלה מ-50 הרוגים בפיגוע קשה באפגניסטן • צפו
פיגוע תופת נגד מתפללים באפגניסטן צילום: צילום מסך

מדיווחים באפגניסטן עולה כי ישנם לפחות 50 הרוגים ועוד עשרות נוספים פצועים בפיגוע שהתרחש היום (שישי) מחוץ למסגד בעיצומה של תפילת יום שישי. זהו כבר הפיגוע השני שככל הנראה מיוחס לארגון הטרור דאעש, מאז ארה"ב יצאה מאפגניסטן וארגון הטליבאן השתלט על המדינה.

הפיגוע הקשה התרחש במסגד במחוז קונדוז שבצפון מזרח אפגניסטן, וגרם כאמור למותם של אנשים רבים. בתיעודים קשים לצפייה נראות גופות מוטלות על הקרקע בתוך המסגד המשמש אנשים מהקהילה המוסלמית השיעית.

אף קבוצה לא לקחה אחריות על הפיגוע, כך גם בפיגוע לפני כשבועיים מחוץ למסגד בקאבול. בשבועות האחרונים נטען באפגניסטן כי חמושים של ארגון הטרור הסוני דאעש הם אלו שעומדים מאחורי הפיגוע בקאבול, וככל הנראה גם מאחורי הפיגוע היום.

"אחר הצהריים אירע פיצוץ במסגד של בני ארצנו השיעים, וכתוצאה מכך מספר בני ארצנו נהרגו ונפצעו", צייץ דובר הטליבאן זביחוללה מוג'אהיד בטוויטר. גורם רפואי בבית החולים המחוזי בקונדוז מסר כי נלקחו לשם 35 הרוגים ויותר מ-50 פצועים, אך מדיווחים נוספים עולה כי מספר המתים עבר את ה-50.

כזכור, דאעש לקח אחריות גם על הפיגוע הנורא ב-26 באוגוסט שהביא למותם של 169 אפגנים ו-13 אנשי צבא אמריקאים מחוץ לשדה התעופה בקאבול בימים האחרונים של הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן.

אפגניסטן פיגוע דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד