י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השרים דחו

חוק 'ריבונות ירושלים' נדחה בוועדה: "תתביישו"

הצעת חוק לתיקון חוק ריבונות ירושלים (חוק היישום), שמטרתה לכלול סנקציה פלילית לפעילות של הרשות הפסלטינית בשטחי ישראל - נדחתה בוועדת השרים לענייני חקיקה | חה"כ סמוטריץ', מגיש התיקון, תקף: "עבאס והתנועה האסלאמית לא מרשים כנראה לממשלה"

חוק 'ריבונות ירושלים' נדחה בוועדה: "תתביישו"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בין שלל הצעות החוק שהגיעו אליה, ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה היום (ראשון) את חוק ריבונות ירושלים (חוק היישום) לארבעה חודשים, וגררה זעם ממגיש התיקון חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

חוק היישום הוא חוק שאוסר על פעילותה של הרש"פ בתחומי מדינת ישראל. אלא שעל פי החוק לא תוטל סנקציה פלילית על מי שיעבור עליו, כך שכמעט והוא לא משפיע ובטח שלא גורם להתרעה.

יו"ר 'הציונות הדתית' הגיש את התיקון לחוק לאחר שבדק מדוע לא נאכף החוק בפעילות שמבצעת, לטענתו, הרשות הפסלטינית בירושלים ומצא כי החוק לא כולל סנקציה פלילית על מי שעובר עליו.

כאמור, ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את התיקון לחוק, כפי שהיא דוחה את כל החוקים שהאופוזיציה מעלה להצעה - וסמוטריץ' תקף על כך: "הצעת החוק לשמירת ריבונות ישראל בירושלים נדחתה בארבעה חודשים למרות תמיכת מערכת הביטחון בה".

"לממשלת השמאל של בנט-עבאס אין זמן לחזק את ירושלים. עבאס והתנועה האסלמית לא מרשים כנראה לממשלה לשים סוף לפעילות החתרנית של הרש"פ בבירת ישראל. תתביישו", מסר.

ירושלים בצלאל סמוטריץ' ועדת השרים לענייני חקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד