י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארץ אל תכסי דמם

רבני חב"ד התפללו על קברי האחים בבריסק

שליחי חב"ד בבריסק ובגרודנא בבלארוס יצאו להתפלל על קברי אחים שבימים אלה מציינים את היארצייט של הקדושים הטמונים, מאחר ותאריך פטירתם המדויק לא נודע

רבני חב"ד התפללו על קברי האחים בבריסק
התפילה על קבר האחים של יהודי בריסק צילום: רשת העיתונאים הנקודה

הרבנים חיים רבינוביץ מבריסק, והרב יצחק קופמן מגרודנא, שליחי חב"ד, יצאו להתפלל על קבר האחים של יהודי בריסק, ומשם המשיכו להתפלל על הנרצחים בקהילת בריוזה שיום פטירתם נקבע בימים אלה, מאחר ואין תאריך ידוע מדויק.

כ-3,000 יהודים נרצחו באוקטובר 1942 בגטו בריוזה בבלארוס, מאחר ואין תאריך מדויק, יהודי בלארוס מציינים את ימי הזיכרון הללו כימי זיכרון כלליים. בנובמבר 2008 הוקמה אנדרטה במקום הטבח.

היהודים בבלארוס היו הקבוצה האתנית השלישית בגודלה במדינה במחצית הראשונה של המאה ה-20. אוכלוסיית הערים כמו מינסק, פינסק, מאהיליו, באברויסק, ויצובסק וגומל היתה עם יותר מ-50% יהודים.

למרבה הצער, כ-800,000 יהודים, 80% מהאוכלוסייה היהודית - יחד עם טרנספורטים של יהודים שהובאו להשמדה מהיישובים הנותרים במערב אירופה, נרצחו בבלרוס במהלך השואה. ישנם כ-500 אתרים בבלארוס בהם בוצעו מעשי טבח ביהודים. כיום יהדות בלארוס מונה כ-25,000 איש.

הרב חיים רבינוביץ' מציין, כי לגבי יהודי בריסק התאריכים יותר ידועים, ג' וד' חשוון, 14-15 באוקטובר תש"ב היו הימים שיהודי בריסק הוצאו להורג.

קבר אחים בריסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד