ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אסור לשיר בבית הכנסת

אחרי 4 חודשים של סגר: חוזרים להתפלל במניין "כמו לצאת מהמקלט"

לאחר תקופה ארוכה של תפילות ביחידות, כולל הימים הנוראים האחרונים, הקהילות היהודיות באוסטרליה חוזרות לעצמן, מי פחות ומי יותר | בבית הכנסת 'סידניס' שול' שבראשות הרב חיים ליוי, התפילות חזרו כסדרן, אך עדיין תחת הגבלות

אחרי 4 חודשים של סגר: חוזרים להתפלל במניין "כמו לצאת מהמקלט"
פתיחת הסידני'ס שול צילום: באדיבות המצלם

הרשויות באוסטרליה התירו סוף סוף לחזור ולקיים מניינים בבתי כנסת, עד היום כמעט ולא התקיימו תפילות, רק במקומות בודדים. הקהילות היהודיות נושמות לרווחה, לאחר שכעת רשמית מותר לפתוח את בתי הכנסת, לפי כללי ריחוק חברתי, ורק למחוסנים בחיסון שני.

מספר בתי כנסת בסידני פתחו כבר את בתי הכנסת, ביניהם, חב"ד של הרב חיים ליוי, המכונה 'סידני'ס שול'. הרב חיים ליוי מספר ל'בחדרי חרדים' כי ההרגשה היא כמו לצאת ממקלט אחרי תקופה כל כך ארוכה, "יצאנו מאפילה לאורה, היה מאד מאד קשה לא לקיים תפילות בימים הנוראים, כפרות, תקיעת שופר, יזכור, הדברים הכי חשובים ליהדות לא היו לנו, למעשה כבר כמעט שנתיים אין חיים רגילים בוודאי בנושא תפילות, ילדים קטנים לא ממש הרגישו את אווירת החגים, מקווים שעכשיו המצב יחזור כמו לפני הקורונה".

עוד אומר הרב ליוי: "אנחנו מודים לממשל המקומי וגם לפדרלי, על שהשכילו לשים את בתי הכנסת בראש סדר העדיפויות, וכבר בפעימה הראשונה לצד פתיחת הקניונים ברים ומועדונים יפתחו גם בתי הכנסת. אנחנו שמחים שהם מבינים את חשיבות העניין".

ההגבלות שעדיין קיימות והרשויות מתכוונות לאכוף אותן בתקיפות; הצגת תו ירוק בתוקף, חובה להיות מחוסן בשתי מנות חיסון. בשבת מביאים את התו מודפס, לסרוק את הקוד בכל כניסה לבית הכנסת. חובת עטיית מסכות מגיל 12 ומעלה, שני מטרים ריחוק חברתי בין מתפלל אחד לרעהו, וכן אסור לשיר בבית הכנסת.

סגר קורונה סידני אוסטרליה יהודים אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד