י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לטובת ההרחבה

בית הכנסת של סאטמר ישלם כרבע מיליון דולר

בית הכנסת של קהילת 'ייטב לב' סאטמר, ייאלץ לשלם כרבע מיליון דולר לאישור הרחבה |אישור תכנון הרחבת בית כנסת על מגרש באולינג לשעבר נדחה, מכיוון שבית הכנסת ומרכז קהילתי לא הסכימו לשלם כ-200 אלף דולר עבור שינוי המקום

בית הכנסת של סאטמר ישלם כרבע מיליון דולר
ביהכנ"ס של סאטמר במנצ'סטר צילום: גוגל מפות

בית כנסת ומרכז קהילתי של חסידי סאטמר (מהרי"י) בשכונת סאלפורד במנצ'סטר, ייאלץ לשלם לרשות המקומית 145,000 פאונד (כ-200 אלף דולר) כדי לקבל אישור הרחבת המבנה שממוקם על מגרש באולינג לשעבר.

קהילת ייטב לב של סאטמר ברחוב נורת'מברלנד, קיבלה הודעה כי אישור תכנון הרחבה למקווה נדחה, כולל מגרש חניה, לטענת הקהילה, הם לא יכולים להרשות לעצמם לכסות את העלות של מתקן באולינג במקום אחר. אולם ועד התכנון של מועצת סאלפורד קבע כי הם חייבים לשלם על החלפת מתקן הבילוי.

לאחר פגישה בין כל הגורמים ביום חמישי האחרון, אז התקבלה ההחלטה, אמר חבר המועצה החסידי ארי לייטנר כי בית הכנסת יצטרך כעת לבחור בין סיוע למשפחות נזקקות להרחבת הבניה. מאחר והקהילה לא מסוגלת לממן בניה של מגרש באולינג במקום אחר. ואם הקהילה תרחיב את הבניה ותשלם את מגרש הבאולינג החדש, זה יבוא על חשבון סיוע למשפחות נזקקות.

חבר המועצה ארי לייטנר

חבר המועצה ארי לייטנר אומר ל'בחדרי חרדים' כי זה לא עניין אנטישמי, אלא פשוט עקשנות בירוקרטית בריטית טיפוסית. "המקום כבר לא פעיל כ-20 שנה, השטח הוא פרטי, אבל בגלל שהיה שם בעבר מגרש באולינג, אז כביכול סאטמר לוקחת מקום בילוי של התושבים, ולכן היא חייבת לממן להם מקום אחר".

לייטנר מסביר כי "החוק היבש קובע כי קונה הקרקע חייב לפצות את התושבים על לקיחת מקום בילוי, כולם יודעים שהמועצה לא תבנה מקום אחר, כי אין פה ביקוש למועדון באולינג, זה פשוט עקשנות בירוקרטית בריטית".

בינתיים בניית ההרחבה הפכה לבלתי אפשרית, אך אף אחד לא ייהנה מכך, מאחר ומבנה הבאולינג לא פעיל כי הוא ישן ולא ראוי לשימוש, אך המועצה מתעקשת לחדש אותו במקום אחר, מהלך שקהילת סאטמר לא מסוגלת לממן. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, לבית הכנסת תהיה הזדמנות לערער על החלטת המועצה.

יטב לב סאטמר מנצסט'ר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד