י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
מלחמת גרסאות

דרישה לפטר מורה יהודייה שהסירה לתלמידה את החיג'אב

מורה יהודייה נדרשת להתפטר מתפקידה מאחר והיא מואשמת בכך שהסירה מעל ראשה של תלמידתה המוסלמית את החיג'אב. עורך דינה של המורה מגונן עליה ומסביר את המעשה שנבע מחוסר הבנה

דרישה לפטר מורה יהודייה שהסירה לתלמידה את החיג'אב
מוסלמית. אילוסטרציה צילום: unsplash

הורים לתלמידת בית ספר מניו ג'רזי, מאשימים מורה יהודייה בבית ספר ציבורי, בכך שהסירה את החיג'אב שעטתה ילדתם בת ה-7.

על פי הדיווח ברשת CBS, המורה אמרה לילדה המוסלמית, כי עליה להסיר את החיג'אב בפני חבריה לכיתה בבית הספר היסודי במאייפלווד. כשהילדה סירבה, המורה הסירה לכאורה את החיג'אב בעצמה. כך על פי עורך דינה של משפחת הילדה.

עורך דין המייצג את המורה חולק על הדברים שמסר עורך דינה של הילדה, ואמר כי המורה ביקשה מהתלמידה, שלבשה את הסוודר כחיג'אב, להסירו מהראש כי הוא חוסם את עיניה. לטענת עורך הדין, כשהמורה הבינה שהתלמידה חבשה את הכובע כחיג'אב, היא אמרה לתלמידה שהיא לא צריכה להסיר אותה. כך על פי סוכנות הידיעות היהודית JTA. בית הספר בדרום אורנג' מייפלווד מסר כי הוא בודק את המקרה.

ארגונים איסלאמיים דורשים לפטר את המורה, לטענת אמה של הילדה שדיברה ברשת CBS, הילדה נמצאת בטראומה מהמקרה ומספר פעמים מאז סירבה לעטות את החיג'אב אפילו בבית.

מטעם אחד הארגונים נמסר, "אנו קוראים לפטר את המורה במיידית שהורידה את כיסוי הראש של תלמידה מוסלמית צעירה, כל דבר פחות מכך הוא עלבון כלפי התלמידים וההורים של בית הספר, הורדה בכוח של מטפחת דתית של ילדה מוסלמית היא לא רק התנהגות לא מכבדת במיוחד, אלא גם חוויה משפילה וטראומטית, כיתות לימוד הן מקום שבו התלמידים ירגישו בטוחים ורצויים, ולא יפחדו לקיים את אמונתם".

מוסלמית מורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד