ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יוביל למשבר בקואליציה?

אדמות מדינה: המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר באדמת "אביתר"

יגרור עימות?: מאז פינוי תושבי מאחז 'אביתר', נבדק כפי שסוכם בהסכם העזיבה אותו הוביל יוסי דגן, מה מעמדן של הקרקעות עליהן יושב המאחז - כעת מתברר כי 60 דונמים הם אדמות מדינה, עליהם ניתן להקים ישוב | גנץ ובנט יצטרכו להכריע אם לאשר לתושבים לחזור למקום 

אדמות מדינה: המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר באדמת "אביתר"
תושבי המאחז אביתר עוזבים את המקום צילום: באדיבות המצלם

המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר באדמת "אביתר" סמוך לצומת תפוח בשומרון, ומצא כי כ־60 דונמים מהשטח התגלו כאדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב חדש. 

מספר חודשים לאחר שנסגר הסכם בין התושבים לצבא והאזרחים עזבו מרצון, בימים האחרונים הסתיים הליך סקר הקרקעות על אדמות המאחז אביתר - ולפיו רוב השטח הוא אדמת מדינה, עליו ניתן להקים ישוב.

לפי הדיווח בעיתון 'ידיעות אחרונות', עבודת המטה במינהל האזרחי גילתה כי 60 דונמים מהקרקעות שעליהן יושב המאחז, הן אדמות מדינה, שעליהן, על פי ההסכם עם המתנחלים, אמור לקום הישוב מחדש ואף ישיבה במקום.

השלב הראשון, כך סוכם בין שר הביטחון לגנץ, אמור להיות חזרה של כמה מהמשפחות למאחז והקמת ישיבה. ההחלטה אמורה להגיע לפתחם של ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ, ובשבועות הקרובים צפויים להתקיים דיונים בנושא.

מאז הפינוי, מפעם לפעם, עשרות פלסטינים מתעמתים בסמוך למאחז ובמקום אף ישנם פצועים, כך שחזרה של התושבים עלולה להצית מחדש את השטח. עוד נתון שצפוי להשפיע על קבלת החלטות, הוא החשש מעימות בקואליציה.

כמה חברי כנסת ממפלגת 'מרצ' טענו לפני מספר שבועות כי סוכם איתם שלא יקום מאחז או ישוב בתקופה בה מתפקדת הממשלה. אם אכן התושבים יחזרו לאביתר, הם צפויים למחות על כך.

כשתושבי אביתר נפרדו מהמאחז על פי ההסכם, הם תלו דגל ישראל ענק ומגן דוד בראש הגבעה וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הבטיח להם כי יפגשו במקום עוד פעמים רבות.

"הולכים צעד אחורה אבל אנחנו עושים את זה בגב זקוף כי אנחנו יודעים שעם כל המורכבות ואל מול הרצון הממשלתי לעקור את המקום ולהרוס אותו, הצלחנו להגיע להסדר שמשאיר את המקום בידי מדינת ישראל עם הבתים", אמר אז דגן.

אביתר נפתלי בנט בני גנץ אדמות מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד