י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחלוקת במשרד הבריאות

'הכיתה הירוקה' עומדת למבחן; יורחב גם לגנים?

השבוע החל לפעול פיילוט 'הכיתה הירוקה' שמטרתו למנוע את המצב בו עשרות אלפי תלמידים מסוגרים בבידודים ולהחזירם לשגרת לימוד תקינה ככל האפשר | גני הילדים אינם כלולים בו ושם נמשכים הבידודים הבלתי נגמרים | אמש במהלך מסיבת העיתונאים, התבטא בנושא ממונה הקורונה: "נחלק את הבדיקות למחסן החירום להקל על החלוקה"

'הכיתה הירוקה' עומדת למבחן; יורחב גם לגנים?
תלמיד עם ערכה לבדיקת קורונה, אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי פלאש 90

במשרד החינוך הודיעו אתמול כי הם ערוכים ליישם את פיילוט 'הכיתה הירוקה' שהחל השבוע, גם בגני הילדים בהתאם לזמינות ערכות הבדיקה - וככל שהן תגענה השבוע, הגנים יקבלו אותן באופן הדרגתי.

אלא, שהחלת הפרויקט בגני הילדים כרוכה גם בהחלטה אפידמיולוגית שצריכה להתקבל על ידי משרד הבריאות כשהפיילוט יסתיים בשבוע הבא.

ישנם גורמים במשרד הבריאות שמתנגדים להרחבת המהלך - ומנגד, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שדוחפת אותו. בסופו של דבר ההחלטה תתקבל
אצל ראש הממשלה נפתלי בנט. במשרד הבריאות ציינו אתמול כי כרגע אין שינוי בפיילוט, וכי עד שהוא לא יסתיים לא צפויה החלטה אחרת. כך על פי ישראל היום.

הם הסבירו כי קיים הבדל בין כיתות לימוד שהתלמידים בהן יושבים עם מסיכות ובמקומות קבועים, ובין גני הילדים, שם יש קושי לשמור על ריחוק חברתי והילדים אינם עוטים מסיכות.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר אתמול במהלך מסיבת העיתונאים בזום: "ככל שנקבל החלטה שזה נכון, נרחיב לכיתות נוספות ולגני הילדים. אנו מקווים שהפיילוט יצליח. המטרה היא לנהל שגרה בלי לפגוע בבריאות".

עוד הוא הוסיף: "נחלק את הבדיקות למחסן החירום של הרשויות המקומיות והן יחלקו לגני הילדים ולהורים, שיבדקו את הילדים במסגרת הגן הירוק שאנו מתכוונים אליו בשבוע הבא. אך קודם נסיים את הפיילוט ונראה שאין עודף תחלואה".

קורונה גני ילדים מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד