ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"האיש לא בקו הבריאות"

ראש הממשלה בנט: 'להגביל את כוח החרדים'

התבטאות חריגה: בניגוד להצהרותיו בעבר בדבר אחדות ודאגה למגזר החרדי במדינת ישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט נאם היום בכנס שעסק בנושא הפוליטי וקרא "להחליש את כוח החרדים"

ראש הממשלה בנט: 'להגביל את כוח החרדים'
בנט עם חרדים באלעד צילום: פלאש 90

בתווך בין אביגדור ליברמן שמסרב להצטרפות החרדים לממשלה לשאר השותפים שתומכים בצירוף הסיעות החרדיות, מתייצב היום ראש הממשלה נפתלי בנט ומהציר כי יש להחליש את כוחם של הסיעות החרדיות.

בכנס פוליטי היום (שלישי) נאם ראש הממשלה על הזרמים בארץ ומה שביניהם, "יש 70% שמסכימים ואז שלושים אחוז שלא", הוא אמר, בנוסף התייחס בנאומו להתנגשויות שבין החרדים, הדתיים מהציונות הדתית והשמאל הקיצוני.

"צריך את שלושת הזרמים", הדגיש ראש הממשלה בנאום שנשא באנגלית, תוך שהוא מציין "אנחנו צריכים את החרדים ואני שמח שיש אותם", אבל הבהיר בנט, "צריך להחליש את כוחם הפוליטי".

דבריו של בנט נאמרו כבר בעבר, אך כעת בתפקידו כראש ממשלה זה מקבל משמעות נוספת, גם במבחינה קואליציונית, ראש הממשלה שהצהיר בעבר כי הוא ידאג לחרדים רומז כעת כי אינו רוצה שיצטרפו לממשלתו, בנוסף לאמירה חריגה של ראש ממשלה נגד מגזר שלם ושליחיו.

ח”כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) הגיב: "כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל'השפעה החרדית' הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר ״פן ירבה״, ואנחנו אומרים ״כן ירבה״.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב: "פוליטיקאי עם שישה מנדטים שגנב את ראשות הממשלה בהונאה מבקש להקטין את השפעתם של שישה עשר מנדטים. כמה חוסר מודעות במשפט אחד".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיב לבנט בהתקפה אישית: "האיש לא בקו הבריאות", צייץ בחשבון הטוויטר שלו וקרא לו: "לך".

נפתלי בנט חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד