י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עיתוי מפתיע

זו האסטרטגיה מאחורי הכרזתו של אדלשטיין

הכרזתו של ח"כ יולי אדלשטיין אמש על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד, הסעירה את המערכת הפוליטית. הכתב ירון אברהם מנתח את האסטרטגיה מאחורי העיתוי שבחר הח"כ מהליכוד

זו האסטרטגיה מאחורי הכרזתו של אדלשטיין
נתניהו/אדלשטיין צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על רקע הכרזתו אמש (שני) של בכיר הליכוד חבר הכנסת יולי אדלשטיין על כוונתו להתמודד על ראשות 'הליכוד', הכתב המדיני של 'ערוץ 12' ירון אברהם מנתח את הודעתו של אדלשטיין ומסביר מדוע בחר דווקא בטיימינג הנוכחי לצאת בהצהרה הדרמטית. עד אמש, היו אלו בכירים בליכוד שדיברו בעילום שם, אך אף אחד לא יצא בהצהרה ברורה כמו זו של אדלשטיין "זמנו של נתניהו עבר".

עד עתה, בכירי הליכוד הצהירו שיתמודדו על ראשות המפלגה רק ביום שאחרי נתניהו, אמש הכריז אדלשטיין כי היום הזה הגיע. "שים לב שאף אחד מבכירי הליכוד לא הגיב להודעתו אמש של אדלשטיין", מציין ירון אברהם ומסביר כי הודעתו של אדלשטיין לא הפתיעה את האנשים בליכוד, כיוון שהם ידעו שהוא רוצה להתמודד. 

"מה שמפתיע בהודעה הזו של אדלשטיין", מסביר אברהם, "זה העיתוי". לדבריו בנימין נתניהו לא מאותת לפי שעה שהוא מעוניין בפריימירז, ובנוסף בכירי הליכוד בטיימינג הנוכחי אינם מעוניינים בפריימירז. 

מה אדלשטיין מנסה להשיג בהודעתו? לדברי אברהם, ח"כ אדלשטיין רוצה להיות מוכן לאופציה שהקואליציה תעביר את התקציב בקרוב, אז יש סיכוי שנתניהו יראה שהעסק לא עומד להתפרק ויפרוש לביתו, ולכך נערך הח"כ מהליכוד: הוא רוצה להקדים את כל הטוענים לכתר בליכוד. "אני אהיה שם ביום שאחרי נתניהו", ובכירי הליכוד יצטרכו להתיישר לפי הכרזתו.

"החלטתי להתמודד על ראשות התנועה", הכריז אדלשטיין בראיון לעמית סגל ב'חדשות 12', ובכך מצטרף אל ניר ברקת ואבי דיכטר שהודיעו אף הם על כוונתם להתמודד ראש בראש מול בנימין נתניהו.

בראיון הטיח בכיר הליכוד אדלשטיין ביקורת נוקבת נגד ההנהגה המכהנת, "אנחנו ארבע פעמים עשינו בחירות, ארבע פעמים הליכוד זאת הסיעה הגדולה בפער בכנסת, וארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז אם לא נעשה חשבון נפש רציני בבית, אנחנו נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות - וחשבון הנפש אומר שצריך להחליף את בנימין נתניהו", אומר אדלשטיין נחרצות.

לדבריו, אין אפשרות שנתניהו ינצח שוב בבחירות, גם אם יערכו בחירות חמישיות, אך לדברי אדלשטיין אין צורך להגיע לבחירות, וכי אפשר להחליף את השלטון עוד בכנסת הנוכחית. "גם בכנסת הנוכחית יש יותר מ-70 מנדטים של המחנה הלאומי ואני סמוך ובטוח שכשיהיו פריימריז, ואני אעמוד לאחר מכן בראשות תנועת הליכוד, יכול להיות שעוד בלי בחירות - נרכיב ממשלה לאומית".

חבר הכנסת אדלשטיין קורא לקיים את הפריימריז על הנהגת המפלגה בקרוב ולא להשאיר את המפלגה עוד שלוש שנים באופוזיציה. כשהוא מוסיף ועוקץ בדבריו לעמית סגל, "אני מבטיח לך שלאחר שאני אבחר, תהיה תחושה אצל כל חברי הסיעה שהם חלק מן ההנהגה, שהם חלק מקבלת ההחלטות בתנועה. לא יהיה שלטון יחיד, כולנו נהיה ביחד". בסיום דבריו התחייב: "אין לי כל כוונה לפרוש מן התנועה שבה הגעתי למקום הראשון בפריימריז בפעם האחרונה ואני רק מקווה שכל שאר המתמודדים יודיעו הודעה דומה".

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז".

 

יולי אדלשטיין הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד