י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת גריסת המסמכים

מכה לקואליציה: שטרן פורש מהמרוץ לסוכנות

לאחר הסערה סביב פליטת הפה שלו בדבר גריסת מסמכים עם תלונות על מפקדים בזמן שירותו הצבאי, מודיע היום השר אלעזר שטרן כי הוא פורש מהמרוץ ליו"ר הסוכנות היהודית. כעת מנסים בקואליציה להבין מה לעשות עם התיק שהובטח לאלי אבידר

מכה לקואליציה: שטרן פורש מהמרוץ לסוכנות
אלעזר שטרן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר המודיעין אלעזר שטרן נקלע בימים האחרונים לתסבוכת פוליטית קשה, לאחר התבטאות בדבר גריסת מכתבים אנונימיים של תלונות נגד מפקדים בעת ששירת בצבא. הדברים עוררו סערה גדולה, ובשעה האחרונה (שלישי) הודיע השר שטרן על הסרת מועמדותו מהמרוץ לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. כעת עולה השאלה איזה תפקיד יסדרו בקוליאיציה לשר אלי אבידר, שציפה לקבל את התיק אותו מחזיק שטרן כאשר האחרון יתמנה לסוכנות היהודית.

ברקע הסערה על אישור ראש השב"כ ושליחת מכתב אנונימי נגדו, התבטא ביום ראשון האחרון השר שטרן בראיון לגולן יוכפז ברדיו 103fm כי הוא בעצמו, בזמן שכיהן כראש אכ"א הוא היה גורס מכתבים אנונימיים שהגיעו למשרדו ובהם תלונות כנגד מפקדים.

דבריו של שטרן עוררו סערה, שכן לעיתים חיילים בצבא חששו להתלונן בפומבי ותחת שמם המלא כנגד המפקדים ולכן עשו זאת באופן אנונימי, ובזמן שהוא גנז את התלונות שהוגשו הוא פגע בשמו הטוב של הצבא וכן בביטחון החיילים.

לאורך היום דבריו של שטרן עוררו סערה, כאשר גם צה"ל באופן חריג התנער מדבריו של שר המודיעין שכיהן בעבר בתפקיד ראש אכ"א, והבהיר כי הצבא נוהג לבחון גם תלונות אנונימיות שהוגשו כנגד מפקדים לאורך השנים.

בשעות הערב ניסה שטרן להבהיר את דבריו בהופעות לתקשורת, תוך שהוא מתנצל ומבהיר כי דבריו לא הובנו נכון, אך פרסום נוסף נגדו סיבך עוד יותר את העניינים והכניסו אותו לטרפת פוליטית קשה.

לאחר הסערה יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שוחח אתמול (שני) עם השר אלעזר שטרן שהעביר לו את גרסתו לסערה, בסופה החליט לקבל אותה, לגבות את גרסתו ולמנוע את התפטרותו של שטרן במטרה לנסות ולהוריד את הנושא מסדר היום.

השר שטרן טען בשיחה עם לפיד כי הוא "מעולם לא גרס אף תלונה. כל תלונה שהגיעה לשולחנו טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו אך ורק לתלונות שקצינים הגישו אחד על השני במהלך מאבק על תפקידים", כך נמסר מדוברות המפלגה.

אך כאמור לאחר מספר תלונות שפורסמו בכלי תקשורת שונים, שטרן נכנע ללחץ והודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. עמית סגל פרשן חדשות 12 מציין, כי זאת מכה לקואליציה שתצטרך להשיג תפקיד אחר לאבידר שכאמור מכהן כשר ללא תיק. והיה אמור להחליף את שטרן כשר המודיעין, אם האחרון היה ממונה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית.

עוד ציין עמית סגל כי מתפתח מרוץ מענין לתפקיד עכשיו. שרת התפוצות לשעבר עומר ינקלביץ מטעם גנץ תנסה להפוך למועמדת הקואליציה. אירנה נבזלין, אשתו של יולי אדלשטיין (ליכוד) מקווה להרוויח קולות בארה"ב בין היתר על רקע היריבות של משפחתה עם פוטין (ולהבדיל עם נתניהו) ומכולם ינסה היו"ר הזמני יעקב חגואל להישאר עוד בתפקיד.

אלעזר שטרן הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד