ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בשילוב שבע ברכות

תיעוד: אלפיים סיומי מסכתות בקבר רחל

התרגשות רבה בקרב שלוש מאות עמלי תורה רבני ואברכי "מוסדות קבר רחל" בשמחת התורה עם סיום מסכתות "סוכה - ביצה" וחלוקת פרסים בשילוב שמחת השבע ברכות לבת הגאון רבי משה מנחם קלוגר ראש הכוללים

תיעוד: אלפיים סיומי מסכתות בקבר רחל
מעמד הסיומים בקבר רחל צילום: ארי קופרשטוק

ביום ראשון, נאספו מאות רבני ואברכי הכוללים של "מוסדות קבר רחל" – חברי משמרות התורה והתפלה בשמונת מסגרות הכוללים בקבר רחל מסביב לשעון 24 שעות ביממה, לחגיגת סיום מסכתות "סוכה – ביצה" עליהם שקדו וחזרו ארבעה פעמים.

דברי פתיחה נשא ראש הכוללים הגה"צ רבי משה מנחם קלוגר – שהמעמד נערך בשילוב שמחת השבע ברכות לבתו – הוא ציין את יגיעת התורה ללא הרף של מאות עמלי התורה בטהרה במקום קדוש זה.

את המשא המרכזי השמיע חבר ועד הנשיאות הגאון רבי מתתיהו דייטש רבה של שכונת רמת שלמה, שחיזק בדבריו המאלפים על רוממות המקום הקדוש ולומדי התורה והמחזיקים בה, במהלך דרשתו סיפר על ההדרכה וההוראה המפורטת שקיבלו רבני קבר רחל בשנת השמיטה הקודמת תשע"ה משר התורה הגר"ח קנייבסקי בסדר הלימוד הלכות שביעית, הרב אף הפתיע וסיפר כי שר התורה התבטא אני רוצה לבוא לכוללים שלכם בקבר רחל ולמסור שם שיעור בהלכות שביעית, הדבר לפלא שהגר"ח מעולם לא הביע את רצונו ולא מסר שיעור לרבים רוצה למסור שיעור דווקא כאן בקבר רחל, רואים עד היכן מגיעה ההערכה של הכוללים בעיניו.

ראש ישיבת חיי משה הגאון רבי בנימין קאהן הביע את השמחה והעונג בלימוד התורה בעיון וביגיעה, והפליא את הלימוד בעיון של חתני השמחה שמשקיעים כל מרצם להעמיק ביגיעת התורה.

לאחר סיום המסכת ואמירת הקדיש על ידי הרה"צ רבי קלמן גרינוולד יצאו מאות רבני הכוללים בריקוד נלהב לכבודה של תורה עד השעות הקטנות של הלילה.

 

 

קבר רחל מעמד הסיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד