י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"ההונאה הגדולה בהיסטוריה"

הבחירות בעיראק: מחנה פרו איראני הפסיד והחל לאיים

אנשי מיליציות פרו איראניות בעיראק זועמים על תוצאות הבחירות וטוענים כי מדובר בהונאה. ארגון גג שמאגד מספר מפלגות שיעיות הודיע כי יגיש ערעור על תוצאות הבחירות

הבחירות בעיראק: מחנה פרו איראני הפסיד והחל לאיים
חגיגות בעיראק לאחר הבחירות צילום: צילום מסך

הבחירות לפרלמנט בעיראק: זעם במחנה המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק בעקבות תוצאות הבחירות. אבו עלי אל-עסכרי, בכיר בגדודי חיזבאללה העיראקי המקורבים לאיראן כתב בחשבון הטוויטר שלו, כי הבחירות הן פעולת ההונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה המודרנית נגד העם העיראקי. הוא אף קרא לארגון הגג של המיליציות השיעיות "להתכונן כדי להגן על היישות הקדושה שלהם".

במקביל, ארגון גג של כמה מפלגות שיעיות הודיע כי יגיש ערעור על תוצאות הבחירות. יש לציין כי לפי התוצאות שעדיין אינן סופיות, המטיף השיעי הבולט, מוקתדא א-סדר, זכה ב-73 מושבים בפרלמנט בפער גדול משאר הסיעות (זכה ב-54 מושבים בבחירות הקודמות). כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

 

אחריו קואליציית "התקדמות" של יו"ר הפרלמנט הסוני, מוחמד אל-חלבוסי, עם 38 מושבים. במקום השלישי, סיעתו של ראש ממשלת עיראק לשעבר, נורי אל-מאליכי, השיעי. המפלגה הדמוקרטית הכורדית של מסעוד ברזאני זכתה ב-32 מושבים. קואליציית אל-פתח שבראשה עומדים פוליטיקאים המזוהים עם המיליציות הפרו איראניות זכתה ב-14 מושבים בלבד אחרי שבבחירות הקודמות היא זכתה ב-48 מושבים.

סיעת אל-חקוק שמייצג את גדודי חיזבאללה העיראקי לא הצליחה לזכות במושב אחד. יצוין כי נרשמו הישגים יחסיים גם בקרב שתי סיעות שמייצגות את המחאה נגד השלטון לפני שנתיים (בערך 18 מושבים). אתמול אנשיו של א-סדר יצאו לרחובות כדי לחגוג את ניצחונו. האחרון נשא נאום שבו אמר ברמיזה למיליציות הפרו איראניות כי אמצעי הלחימה צריכים להיות בידי המדינה ואין להשתמש בהם מחוץ למסגרת המדינתית, גם יש מי שטוען שזה בשביל "ההתנגדות" או בשביל מטרה אחרת: "הגיע הזמן שהעם העיראקי יחיה בשלום, ללא כיבוש, ללא טרור וללא מיליציות שחוטפות, מפחידות ופוגעות בכבוד של המדינה".

עוד אמר כי הוא מברך על שיתוף פעולה עם כל השגרירויות הזרות בעיראק ובלבד שלא יתערבו בענייניה הפנימיים. יש לציין כי על מנת להקים ממשלה, א-סדר יצטרך להשיג רוב של 165 חברי פרלמנט, יחד עם סיעתו (בפרלמנט העיראקי יש 329 חברי פרלמנט). בנוגע לשיעור ההצבעה, לפי וועדת הבחירות בעיראק שיעור ההצבעה עמד על 41 אחוזים, הנמוך מאז 2003. בבחירות הקודמות לפרלמנט אחוז ההצבעה היה גבוה בכמה אחוזים לעומת הבחירות הנוכחיות.

עיראק איראן בחירות חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד